تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

پس از سقوط شدید اونس طلا که با اعلام صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال توقف محرکهای مالی در ماه دسامبر صورت گرفت، هم اکنون این حرکت نزولی در اطراف سطح حمایت ۱۲۴۰ متوقف شده است و همانطور که دیروز گفتیم با نزدیک شدن قیمت به حوالی سطح ۱۲۳۱ (دیروز قیمت تا سطح ۱۲۳۶ سقوط کرد) انتظار برای انجام یک حرکت اصلاحی همچنان وجود دارد.

در واقع پس از خبر روز چهارشنبه از بانک مرکزی آمریکا، اونس طلا سراسیمه به فروش رسیده و سطوح حمایت خود را درنوردیده است اما از آنجایی که از سطح ۱۲۹۴ هنوز هیچ حرکت اصلاحی مهم صورت نگرفته است و به سطح حمایت مهمی در نرخ ۱۲۴۰ برخورد کرده است از این رو می بایست در انتظار برگشت و اصلاح قیمت باشیم.

در تایم فریم روزانه می بینیم که پس از کاهش سریع قیمت جهانی اونس طلا به سطح حمایت ۱۲۴۰ قیمت آن به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واکنش نشان داده است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا زمانیکه بالای سطح حمایت مهم و قدرتمند ۱۲۳۳ قرار دارد ، مقداری وارد روند و فاز اصلاحی شود و تا حدود سطح ۱۲۷۷ برگردد که این هدف در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است.

سطح حمایت و مقاومت قیمت هر دو در سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۱۸۰٫۷۱ (پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن) به ۱۴۳۳٫۳۱ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) در نمودار زیر مشخص هستند که این سطح حمایت همانطور که اشاره کردیم بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و سطح مقاومت نیز بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

از این رو ورود به خرید اونس طلا حوالی ۱۲۴۰ با حد استاپ زیر سطح ۱۲۳۰ می تواند گزینه کم ریسکی باشد البته سیگنال قطعی خرید با شکسته شدن مقاومت ۱۲۵۰ و با هدف اولیه ۱۲۷۷ صادر خواهد شد.

در کل به باور ما این حرکت برگشتی و اصلاحی اونس طلا در جهت رسیدن قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۱۸۰٫۷۱ می باشد که این حرکت اصلاحی می تواند در حدود سطح مقاومت ۱۲۷۷ متوقف شود.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید در شرایط فعلی محدوده ۱۲۴۰ حمایت مهمی برای اونس طلا به حساب می آید اما اگر به هر دلیلی در کوتاه مدت در زیر سطح ۱۲۳۳ تثبیت شود در کوتاه مدت به ترتیب تا سطوح ۱۲۰۰ و ۱۱۸۰ افت خواهد کرد. آیا خریداران اونس طلا از اطراف سطح حمایت ۱۲۴۰ باز خواهند گشت؟ در انتظار تحولات بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا