تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده  

در زوج EurUsd همانطور که دیروز پیش بینی کردیم، پس از دو تلاش نافرجام برای عبور از سطوح مقاومت ۱٫۲۹۴۰ و ۱٫۲۹۵۰ بار دیگر سفارشهای فروش فعال شدند و با ورود فروشندگان قیمت این زوج ارز را تا همان منطقه حمایت ۱٫۲۸۵۰ پایین آوردند. در این چند روز گذشته تغییر چندانی در وضعیت یورو دیده نمی شود و حرکت خنثی همچنان بین ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۸۴۵ ادامه دارد.

 به باور ما اکنون قیمت یورو به سطوح مناسبی دیگری نزدیک می شود که بار دیگر حرکت کاهشی جدیدی را به زیر سطح ۱٫۲۸۴۰ و ۱٫۲۸۳۰ آغاز کند و از این جهت، می توان در سطوح نزدیکی ۱٫۲۹۰۰ یا بالای این منطقه اقدام به گرفتن پوزیشن های فروش کرد. این موضوع می تواند با توجه به نحوه چینش سفارشهای فروش در بالای منطقه ۱٫۲۹ روند نزولی یورو را بیشتر به سمت پایین یعنی منطقه ۱٫۲۷۴۰( پایین ترین سطح روز ۴ آوریل ) هدایت کند.

با این توضیح، هرچند در طی روز گذشته، یورو سعی در حفظ قدرت کاذب خود به بالای ۱٫۲۹۲۰ کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن به ترتیب به سطوح ۱٫۲۸۴۰ و ۱٫۲۸۳۰ الی ۱٫۲۸۰۰ رقم خورده است.

اما در زوج ارز EurJpy اکثر سفارشهای خرید در منطقه ۱۳۱٫۳۵ و ۱۳۱٫۰۰ چیده شده اند و حتی تا آنجایی که امروز از نحوه سفارشها متوجه شدم محدوده بین ۱۳۰٫۸۰ تا ۱۳۰٫۶۰ سفارشات خرید بسیار زیادی با حد سود ۱۳۲٫۷۸ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳ ) برای چند روز آینده در نظر گرفته شده است که این منطقه خرید بر روی خط فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۱۲۷٫۰۹ به ۱۳۲٫۷۸ و خط کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکو بر روی سطح ۱۳۰٫۸۸ قرار دارد که با خط نارنجی رنگ در چارت زیر مشخص است. 

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو به ین ژاپن

یورو ین

 

در زوج UsdJpy از آنجاییکه همچنان بر این باوریم که روند حرکت این زوج ارز همچنان صعودی است، به خرید دلار در مقابل ین ژاپن در نرخهای پایین ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار روزانه الگوی مثلث افزایشی تشکیل شده است. چنانچه قبلا نیز بدان اشاره کردیم در حال حاضر ، همچنان منطقه بین ۱۰۲٫۰۰ تا ۱۰۱٫۸۰ و حتی محدوده ۱۰۱٫۶۰ الی ۱۰۱٫۵۰ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید با هدف ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۳٫۰۰ محسوب می شود.

اگر حرکت صعودی این زوج ارز قادر به تثبیت قیمت در بالای این سطوح باشد هدف صعودی بعدی بر روی نرخ ۱۰۵ خواهد بود. افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که در واکنش به اظهارات امروز یکی از اعضای بانک مرکزی آمریکا مبنی بر احتمال توقف برنامه بودجه QE  در سال جاری صورت گرفته است از جمله دلایل تقویت بر زوج دلار در مقابل ین ژاپن محسوب می شود.

تثبیت قیمت در بالای خط کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکو نشان می دهد که روند این حرکت صعودی است. اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های خرید و نیز افزایش قیمت جهانی دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح ۱۰ ماهه گذشته دلیلی برای این مدعا ( صعود این زوج ارز به بالاترین نرخهای ۴٫۵ ساله گذشته) است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا به ین ژاپن
USDJPY