تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

اگرچه امروز در واکنش به آمار مثبت موقعیت تجاری IFO آلمان، حرکت صعودی اخیر EURUSD قادر به عبور قیمت از سطح مقاومت ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۵۲۰ گردید، اما این زوج همچنان روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

نمودار پایین تغییرات قیمت زوج ارز یورو – دلار را نشان میدهد و از دید تحلیلگران تکنیکال، قله های امروز قیمت می توانند در محدوده ۱٫۳۵۳۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۵۴۵ الی ۱٫۳۵۵۰ نقش مقاومت و سقف قیمت را ایفا کنند که اتفاقا برای امروز نیز اکثر سفارشات فروش یورو در حول و حوش این منطقه چیده شده اند.

برای حفظ سود فعلی می توان دستور حد سود را در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۳۰ و حد استاپ را بالای خط بولینجر باند ۳۰ روزه گذاشت که در چارت زیر مشخص است و همانطور که می بینیم در روز چهارشنبه قیمت یورو نتوانست در بالای این خط بولینجر باند ۳۰ روزه خود را تثبیت کند و سریعا پس از خبر بانک مرکزی اروپا در خصوص کاهش نرخ بهره به زیر صفر درصد به سطح ۱٫۳۴۰۰ ریزش کرد.

امروز با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت و سفارشهای فروش در حدود ۱٫۳۵۳۰ و ۱٫۳۵۴۵ الی ۱٫۳۵۵۰ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین یعنی سطح حمایت ۱٫۳۴۳۰ است. البته باید توجه داشت که امروز سفارشات خرید یورو به ترتیب در منطقه ۱٫۳۴۳۰ ، ۱٫۳۴۲۰ الی ۱٫۳۴۰۰ با حد استاپ در زیر سطح حمایت اصلی ۱٫۳۳۹۰ قرار دارند.

در سایر تحولات، ارزش ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی همچنان در حال کاهش است بطوریکه در برابر دلار به پایین ترین حد ۴٫۵ ماهه گذشته و در برابر یورو به پایین ترین حد ۴ ساله گذشته خود رسیده است. سفارشات خرید زوج ارز دلار- ین ژاپن در منطقه ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۰٫۸۰ تا ۱۰۰٫۶۰ و برخی از سفارشات فروش در منطقه ۱۰۱٫۳۰ ، ۱۰۱٫۴۰ و سد ۱۰۱٫۵۰ با حد استاپ بالای سطح مقاومت اصلی ۱۰۱٫۶۰ قرار دارند.

یکی از  معیارهای مشخص کننده میزان تضعیف ین ژاپن، شیب تند صعودی اخیر یورو ، پوند و دلار در برابر ین ژاپن است. بطور معمول ارتباط مستقیمی بین بازار سهام آمریکا و زوج دلار- ین وجود داشته است. به این معنی که با حرکت صعودی بازار سهام و رکورد زنی شاخص سهام داوجونز به سطح ۱۶۰۰۰ واحد، خریداران اقدام به فروش ین برای خرید سهامی می کردند که ارزش سود بانکی آن بیشتر از ین ژاپن است. این مساله به عنوان سیستم معاملات انتقالی یا Carry Trading  معروف است.

برای امروز سفارشات خرید یورو – ین ژاپن به ترتیب در ۱۳۵٫۸۰ ، ۱۳۵٫۴۰ ، ۱۳۵٫۳۰ الی ۱۳۵٫۰۰ با حد سود در منطقه ۱۳۷٫۰۰ چیده شده اند و در حال حاضر، قیمت این زوج ارز در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۳۷٫۰۰ است.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز اکثر سفارشات فروش امروز در محدوده ۰٫۹۲۲۵ و ۰٫۹۲۳۰ چیده شده اند و سفارشات خرید در سد حمایت ۰٫۹۱۵۰ و ۰٫۹۱۲۵ وجود دارند. در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز فرصتهای خرید در منطقه ۱٫۰۵۰۰ و ۱٫۰۴۷۰ الی ۱٫۰۴۵۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۰۵۶۵ ، ۱٫۰۵۷۰ الی سد ۱٫۰۶۰۰ با حد استاپ بالای ۱٫۰۶۰۹ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو