تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز صبح پس از سقوط قیمت جهانی اونس طلا به زیر نرخ ۱۲۳۵ اکنون هدف ۱۲۰۰ و ۱۱۸۰ را نشانه گرفته است که فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش به نظر می رسد زیرا چنین به نظر می رسد که سطح ۱۲۴۰ چندان حمایت قدرتمندی در برابر ریزش قیمت نباشد و در صورتیکه حرکت کاهشی همچنان پایدار باشد و قیمت در پایین نرخ ۱۲۳۵ باقی بماند، هدف نزولی بعدی کاهش قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۸۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن) خواهد بود. در هفته جاری سطوح مقاومت نیز به ترتیب در نرخهای ۱۲۶۱ و ۱۲۷۵ قرار دارند که تنها شکست سطح ۱۲۷۵ روند نزولی را تغییر خواهد داد.

با شکسته شدن سطح حمایتی که بر روی نرخ ۱۲۴۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) واقع شده بود، اونس طلا از حمایت مهم خود عبور کرد و تا زیر سطح ۱۲۳۵ فرود آمد از این رو، همچنان انتظار می رود که قیمت فلزات گرانبها تحت فشار باقی مانده و اونس طلا در موج نزولی (۳) از موج بزرگ نزولی (C) به روند نزولی خود ادامه دهد که در نمودار زیر مشخص است.

با بهبود آمارهای اقتصادی آمریکا ، اکنون انتظارات بازار در خصوص کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر یا ژانویه بسیار بالا رفته است و در صورت اجابت خواسته بازار، احتمال سقوط مجدد اونس طلا وجود خواهد داشت .

بنابراین از آنجاییکه بانک مرکزی آمریکا ماهانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه و بدهی‌های وزارت خزانه‌داری این کشور را خریداری می‌کند، به باور ما احتمالا در سال جاری این خریدها را کاهش و این برنامه را در سال ۲۰۱۴ پایان خواهد داد و بار دیگر شاهد ادامه روند نزول قیمت اونس طلا باشیم و قیمتهای اونس طلا و نقره دوباره در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند و می بایست به این سقوط تن دهند.

امروز همچنین صندوق اسپایدر (SPDR) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بر روی قیمت طلا ۴٫۵ تن دیگر از میزان ذخایر طلای خود کم کرد و هم اکنون کل موجودی ذخایر طلای آن به ۸۵۲٫۲۱ تن کاهش یافته که کمترین میزان از ماه فوریه ۲۰۰۹ به این سو می باشد و این موضوع قیمت اونس طلا را بیشتر تحت فشارهای نزولی قرار خواهد داد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا