تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

الگوی کندل engulfing از روز ۲۰ نوامبر در نمودار روزانه نیز کماکان وجود دارد و الگوی سر و شانه و اندیکاتور RSI سیگنال فروش را برای یورو صادر کرده اند.

بدین جهت برای امروز سطوح قیمت به ترتیب در نرخهای ۱٫۳۵۶۰ ، ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ الی استاپ ۱٫۳۶۰۰ برای ورود به پوزیشن کوتاه مدت فروش مورد توجه است زیرا اکثر سفارشات فروش در این محدوده چیده شده اند و بنابراین، باید به انتظار ماند تا امروز در نزدیکی ۱٫۳۵۶۰ وارد پوزیشن های فروش یورو با هدف اولیه ۱٫۳۵۰۰ شد.

در حرکت نزولی، سطح حمایت مهم قیمت بر روی نرخ ۱٫۳۵۰۰ قرار دارد. برخی از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۰۰ قرار دارند که می تواند مانع از ادامه حرکت کاهشی شود اما اگر این سطح شکسته شود، آنگاه باید به انتظار فرود بیشتر تا سطوح ۱٫۳۴۹۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۳۴۶۳ ( پایین ترین سطح ۲۲ نوامبر) الی ۱٫۳۴۰۴ (کف ابر ایچیموکو) و ۱٫۳۳۹۹ (پایین ترین سطح ۲۱ نوامبر) باشیم.

در سایر ارزها در زوج ارز یورو – ین ژاپن بهترین جفت ارزی برای ورود به پوزیشن خرید در منطقه نزدیکی ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۰۰ می باشد زیرا برای امروز این سطح حمایت و کف بسیار مستحکم می باشد و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت افزایشی به سوی ۱۳۸٫۰۰ مناسب است. مقاومت امروز این زوج ارز نیز در منطقه ۱۳۸٫۲۰ ، ۱۳۸٫۳۵ و ۱۳۸٫۴۰ الی استاپ ۱۳۸٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

همچنان بر این باوریم که حرکت افزایشی این زوج ارز ادامه دارد و از این رو، کماکان منتظر تقویت بیشتر تا نرخ ۱۰۲٫۰۰ هستیم. برای امروز پیش بینی می کنیم که در صورت تشکیل حرکت اصلاحی قیمت تا سطح ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۳۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید فراهم شود و حتی در منطقه ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۰٫۸۰ الی نهایت ۱۰۰٫۶۰ عمده سفارشات خرید وجود دارند که ما پیشنهاد می کنیم امروز در حدود نزدیکی ۱۰۲٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کنید.

با توجه به اینکه بانک مرکزی ژاپن احتمالاً همچنان برنامه تثبیت وضعیت سیاستهای پولی انبساطی را ادامه دهد می بایست به انتظار افزایش بیشتر زوج ارز دلار- ین ژاپن به ترتیب به سطوح ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۵۰ بود.

بنابراین می بینیم که ارزش ین ژاپن همچنان تحت فشارهای نزولی قرار گرفته و استمرار بر جریان ریسک پذیری، تقاضا برای فروش ین ژاپن به عنوان ارز انتقالی و خرید ارزهای پربازده نظیر یورو، پوند ، دلار استرالیا ، و حتی دلار آمریکا بیشتر شده است و بی دلیل نبوده است که زوج ارز دلار- ین ژاپن به بالاترین نرخهای ۶ ماهه گذشته و زوج ارز یورو- ین ژاپن به بالاترین سطج ۴ ساله گذشته صعود کرده است.

به هر حال تا زمانی که شواهد و قرائنی محکمی از تغییر وضعیت فعلی نبینیم همچنان روند دلار در مقابل ین ژاپن را صعودی می دانیم و در صورت عبور قیمت از سطح ۱۰۲٫۵۲ (بالاترین سطح ۲۹ مه) احتمال افزایش قیمت به ۱۰۳٫۰۰ (سطح روانی) و ۱۰۳٫۵۷ (بالاترین سطح ۲۳ مه) بسیار محتمل است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن