تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، پیش بینی می کنیم که این هفته دوباره سطح مقاومت ۸۱٫۱۹۶ را لمس کند و چنانچه در طول این هفته یک کندل روزانه بالای این سطح ببندد می تواند تا سطح ۸۱٫۸۷۶ افزایش یابد که این هدف در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی به وضوح مشخص گردیده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۷۸٫۹۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ اکتبر) قرار گرفته است که این سطح مقاومت موجب برگشت و اصلاح کوچک قیمت به سوی سطح ۸۰٫۳۵۶ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) گردید و به باو ما این موج برگشتی به اتمام رسیده است و از هم اکنون می بایست در طول هفته جاری منتظر لمس مجدد سطح مقاومت ۸۱٫۱۹۶ باشیم.

لازم به ذکر است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۸۰٫۳۵۶ موجب ادامه حرکت اصلاحی و نزولی آغاز شده از سطح ۸۱٫۴۸۲ ( بالاترین سطح روز ۸ نوامبر) به سوی سطح ۸۰٫۲۴ می شود.

اما تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۸۰٫۳۵۶ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است این بدان معنی است که با رسیدن قیمت به بالای سطح مقاومت ۸۱٫۱۹۶ موجب تقویت بیشتر ایندکس دلار آمریکا و از سوی دیگر موجب کاهش بیشتر قیمت جهانی اونس طلا و فلزات خواهد گردید.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس