تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که روز یکشنبه در بولتن تحلیل هفتگی سایت بدان اشاره کرده بودیم قیمت جهانی اونس طلا پس از سقوط به اطراف سطح ۱۲۳۰ مقداری اصلاح کرد و به بالای سطح ۱۲۵۰ برگشت .

از نوسانات رفت و برگشت دیروز قیمت، تنها این موضوع را می توان نتیجه گرفت که بازار همچنان در تردید است و نسبت به آیند سیاستهای پولی بانک مرکزی ایالات متحده چندان مطمئن نیست و این سوالی است که ۱۰ روز دیگر یعنی روز ۶ دسامبر (روزی که آمار اشتغال ماهیانه آمریکا اعلام می شود) پاسخ آن مشخص خواهد شد و به یاد داشته باشید که گزارش اشتغال آمریکا در این ماه از آن جهت حایز اهمیت است که می تواند چشم اندازی از تصمیمات بانک مرکزی امریکا در روز ۱۸ دسامبر را نمایان سازد.

برای امروز سطح مقاومت اولیه را می توان بر روی محدوده نزدیکی نرخ ۱۲۵۳ مشاهده کرد که این نرخ سطح ۳۸٫۲ درصدی اصلاحی از ۱۲۹۴ به ۱۲۲۷ به عنوان سطح مقاومت اولیه عمل می کند و در صورتیکه نتواند چند ساعت حداقل تا قبل از آغاز به کار سشن آمریکا بالای این سطح تثبیت شود می تواند مقداری به سطح ۱۲۴۳ برگردد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما این موج برگشتی که دیروز از سطح ۱۲۲۷٫۳۷ شاهد بودیم بیشتر به خاطر تکمیل شدن حرکت پنج موجی الیوت است که این چرخه همانطور که در نمودار زیر می بینید از سطح ۱۲۹۴ (بالاترین سطح روز ۱۴ نوامبر) شروع شده بود. کاملا مشخص است که سه موج این حرکت اصلاحی را تشکیل داده است که در قالب موجهای a , b , c قابل تشخیص است.

به نظر می رسد که موج a کامل شده است و ما هم اکنون در موج b هستیم که می تواند در حدود سطح حمایت ۱۲۴۳ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کامل شود و سپس احتمال شروع موج c به سوی سطح مقاومت ۱۲۵۳ وجود دارد.

همچنین در نمودار زیر مشاهده می شود که تلاش اونس طلا برای عبور از سطح ۱۲۶۱ ( سقف تونل نزولی رسم شده از سطح ۱۳۶۱) تاییدی از ادامه روند اصلاحی آن به سوی ۱۲۶۸ و ۱۲۷۷ است و به باور ما تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۲۶۱ فروشندگان طلا با بستن پوزیشنهای فروش خود، زمینه ادامه حرکت اصلاحی قیمت را فراهم می کنند.

در حرکت نزولی نیز نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۲۴۳ و تثبیت حداقل ۲ ساعت زیر آن سیگنال روشنی از شروع مجدد حرکت کاهشی با هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۲۲۷ ظاهر خواهد شد. بنابراین تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت اصلی ۱۲۶۱ قرار دارد ، چشم انداز کلی نزولی تغییر چندانی نکرده است و قیمت همچنان در یک کانال کاهشی قرار دارد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا