تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

روز گذشته نفت خام سبک آمریکا در واکنش اولیه به خبر توافق مذاکرات ایران با گروه ۱+ ۵ قیمت آن تا نرخ ۹۳٫۱۰ دلار/بشکه پایین آمد اما همانطور که پیش بینی کرده بودیم نتوانست از سطح حمایت ۹۳ عبور کند و در ادامه به نرخهای بالا افزایش یافت و این حرکت افزایشی می تواند امروز قیمت نفت را به سطح ۹۵٫۲۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) برساند.

در حرکت افزایشی، امتداد افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۹۵٫۲۵ می تواند حتی راه را برای تقویت بیشتر تا نرخ ۹۶٫۹۹ (سطح اصلاحی ۳۸٫۲ درصدی از سقوط ۱۰۴٫۳۸ به ۹۲٫۴۳ ) هموار کند که در نمودار زیر مشخص است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج برگشتی از سطح ۹۲٫۴۳ ( پایین ترین سطح روز ۱۹ نوامبر) هنوز کامل نشده است و همانگونه که می بینیم این موج در جهت خلاف روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۴٫۳۸ (بالاترین سطح ۳ اکتبر) شکل گرفته است.

این موج برگشتی در سه موج با برچسب های a , b , c تشکیل شده است و به باور ما موج کنونی c قدرت و توانایی لازم برای رسیدن به سطح ۹۶٫۹۹ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از سقوط ۱۰۴٫۳۸ به ۹۲٫۴۳) را دارد.

بنابراین برای امروز تا هنگامیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۹۳٫۶۰ قرار دارد، روند امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا افزایشی و با هدفهای ۹۵٫۲۵ و ۹۶٫۹۹ دلار/بشکه پیش بینی می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که در نمودار زیر می بینیم قیمت در موج افزایشی قرار گرفته است و پیش بینی می کنیم که امروز تا حدود سطح مقاومت ۱۱۲٫۴۹ دلار/بشکه افزایش یابد و چنانچه از این سطح نیز عبور کند تا حدود ۱۱۳٫۹۰ صعود خواهد کرد.

حرکت شدید افزایشی روز گذشته موید این موضوع است که رالی و روند افزایشی قبلی که از سطح ۱۰۲٫۹۸ ( بالاترین سطح روز ۸ نوامبر) شروع شده مجدد از سر گرفته شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت توانست در صعودی دیگر مقاومت مهم و کلیدی را پشت سرگذارد و از خط مقاومت ۱۱۱٫۰۸ ( سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) که بارها و بارها در تلاش برای عبور از آن ناکام مانده بود، عبور کند و به باور ما قیمت در موج افزایشی C  در حال حرکت است که می تواند در این موج تا سطح ۱۱۲٫۴۹ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بیاید.

هر چند سطح مقاومت ضعیف همچنان در منطقه ۱۱۰٫۰۸ دیده می شود اما بعید به نظر می رسد که موجب تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی شود و حتی در صورت اصلاح انتظار داریم که در نزدیکی سطح حمایت ۱۱۰٫۲۱ دلار/بشکه ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت