تحلیل اختصاصی چشم انداز ماهیانه قیمت جهانی نقره 

برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می کنیم که روند غالب بازار همچنان نزولی باشد و از این لحظه به بعد تا ۲ الی ۴ هفته آینده هر گونه رشد قیمت صرفا یک تصحیح قیمتی محسوب می‌شود که از سطح ۲۳٫۶۳ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) دیگر بالاتر نخواهد رفت و در اطراف این منطقه با مقاومت جدی مواجه می شود. به همین خاطر انتظار داریم که قیمت آن در طی این مدت ( طی ۲ الی ۴ هفته ) تا سطح ۲۰٫۸۶ سقوط کند و این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج قدرتمند نزولی ۳ تایید می نماید که در چارت زیر مشخص است.

نظریه موج شماری که بر اساس نظریه الیوت تدوین شده و به همین نام نیز مشهور است در حقیقت بر پایه پیش‌بینی از رفتارهای روانشناسی هر دو جبهه خرید و فروش استوار شده است و براساس آنچه که در چارت پایین ملاحظه می فرماید از نظر تحلیل تکنیکال امواج الیوت ، این سومین موج از موج بزرگ (۳) می باشد که از سطح ۳۴٫۳۸ ( بالاترین نرخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲) در جریان است.  

تحلیل و بررسی تئوری امواج الیوت همچنین بیانگر آن است که این موج نزولی ۳ قدرتمندترین موج نزولی در حرکت پنج موجی الیوت می باشد.  استمرار حرکت نزولی می تواند منجر به سقوط قیمت تا نرخ ۲۰٫۸۶ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی )  گردد.

لازم به ذکر است که موج نزولی v که در واقع پنجمین موج از موج شماره ۳ می باشد حتی می تواند به زیر سطح ۲۰٫۸۶ از موج کاهشی بزرگ C که از سطح ۳۵٫۳۶ ( بالاترین سطح روز ۱ اکتبر ۲۰۱۲) بازار نقره را تحت الشعاع قرار داده ، سقوط کند. در صورت شکسته شدن سطح ۲۰٫۸۶، روند نزولی پرقدرتی برای قیمت نقره تا سطح ۱۷٫۴۳ شروع خواهد شد.

از این رو با توجه به اینکه برای قیمت جهانی نقره هم اکنون در موج نزولی ۳ قرار گرفته ایم ، هنوز خیلی زود است که کف قیمت موقت را در سطح ۲۲٫۰۴ ( پایین ترین سطح ۱۶ آوریل ) در نظر بگیریم و بنابراین باید در طی ۲ الی ۴ هفته آتی در انتظار یک سقوط جدی دیگر برای قیمت جهانی اونس نقره به ترتیب به سطوح ۲۰٫۸۶ و حتی ۱۷٫۴۳ دلار/ اونس باشیم که در چارت زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس نقره

نقره