تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd  :

عملیات مرتبط با تسویه آخر ماه، نوسانات بازار ارز را تحت کنترل خود قرار داده است و با کاهش اندک بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، امروز زوج یورو – دلار مقداری تا سطح ۱٫۳۵۷۰ بالا آمد اما مجدد از نزدیکی این سطح با کاهش مواجه شد.

با توجه به اینکه امروز اکثر سفارشات فروش در محدوده نزدیکی ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ الی استاپ ۱٫۳۶۰۰ چیده شده اند باید از نزدیکی این منطقه در انتظار شروع یک فرصت در ایجاد یک حرکت نزولی دیگر برای یورو باشیم. البته باید توجه داشت سفارشات خرید امروز نیز به ترتیب در منطقه ۱٫۳۵۱۰ ، ۱٫۳۵۰۰ الی محدوده ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۰ قرار دارند.

به باور ما تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح ۱٫۳۵۷۵ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و  ۱٫۳۵۹۵ (سقف ابر ایچیموکوی اندیکاتور ایچیموکو) و ۱٫۳۶۰۰ قرار دارد ، فعلا روند نزولی پایدار است که این ابر ایچیموکو در نمودار زیر مشخص است .

از این رو برای امروز احتمال میدهیم که به زیر سطح ۱٫۳۵۰۴ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) برسد اما امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۱۰ یا ۱٫۳۵۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود زیرا کاهش بیشتر به زیر سطح ۱٫۳۵۰۰ یا زیر ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۰ مورد توجه ما نیست زیرا همانطور که گفته شد سفارشات خرید در دو  مرحله ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ و بعدی منطقه ۱٫۳۴۸۰ تا ۱٫۳۴۷۰ دیده می شوند. از بالا نیز می بایست سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۶۰۰ شکسته شود تا از فشارهای نزولی اخیر کاسته شود.

بنابراین برای امروز بهترین استراتژی ورود به پوزیشن های خرید در دو منطقه ۱٫۳۵۱۰ – ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۸۰ الی ۱٫۳۴۷۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۴۴۸ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه) و از بالا ورود به پوزیشن های فروش در منطقه ۱٫۳۵۷۰ – ۱٫۳۵۸۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۶۰۵ می باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

اقدام سرمایه گذاران به ورود به معاملات انتقالی (استراتژی مبتنی بر استقراض ارزهای کم بازده از جمله ین و خرید ارز و دارایی های پربازده برای کسب سود از مابه التفاوت نرخ بهره)، همچنان موجب تقویت کراسهای ین ژاپن شده است .

برای امروز از آنجایی که اکثر سفارشات خرید زوج دلار- ین در منطقه ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۰۰ الی ۱۰۰٫۸۰ قرار دارند پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۸۰ الی نهایت سد ۱۰۲٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کنید .

منطقه ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۸۰ الی ۱۰۲٫۰۰ مقاومت قیمت این زوج ارز محسوب می شود که امروز برخی از سفارشات فروش در این محدوده قرار دارند. با این حال چنانچه قیمت این زوج ارز به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۰۱٫۳۸ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵) و ۱۰۱٫۰۰ الی ۱۰۰٫۸۰ تثبیت شود می تواند در روزهای آتی از طریق عبور از سطح مقاومت اصلی ۱۰۲٫۰۰ تا حدود ۱۰۲٫۵۲ ( بالاترین سطح ۲۹ مه) صعود کند.

در سار تحولات و در زوج ارز یورو – ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر می بینیم خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال خرید صادر کرده اند و قیمت این زوج ارز در تلاش برای رسیدن به سطوح ۱۳۸٫۰۰ و ۱۳۸٫۴۰ می باشد که در صورت عبور از این منطقه به ترتیب تا سطوح ۱۴۰ و ۱۴۱ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۶۹٫۹۷ به ۹۴٫۱۲) افزایش می یابد.

در این زوج ارز اکثر سفارشات خرید امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱۳۷٫۱۰ و ۱۳۷٫۰۰ با حد استاپ زیر ۱۳۶٫۴۵ و حد سود در منطقه ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۸٫۰۰ قرار دارند. مقاومت بعدی نیز در منطقه ۱۳۸٫۲۰ و ۱۳۸٫۳۵ الی ۱۳۸٫۴۰ تشکیل شده اند و در کوتاه مدت در صورت عبور قیمت از سطوح ۱۳۸٫۴۰  و ۱۳۸٫۵۰ احتمال صعود قیمت یورو- ین ژاپن تا سطح روانی ۱۴۰ و ۱۴۱ وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یورو ین AUDUSD:

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت آن پس از لمس سطح مقاومت ۰٫۹۲۰۴ (بالاترین سطح امروز صبح) تحت فشارهای نزولی شدیدی قرار گرفت و توانست امروز در بازار اروپا به زیر سطح حمایت ۰٫۹۱۵۰ و همچنین ۰٫۹۱۲۰ (پایین ترین سطح روز گذشته) کاهش یابد.

برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند به زیر سطح ۰٫۹۱۰۰ برسد تا حدود ۰٫۹۰۶۳ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی اصلاحی از صعود ۰٫۸۸۴۸ به ۰٫۹۷۵۸ ) کاهش می یابد.

عمده سفارشات فروش دلار استرالیا برای معاملات امروز به ترتیب در سه منطقه نزدیکی ۰٫۹۲۰۰ – ۰٫۹۲۱۰ بعدی ۰٫۹۲۲۵ و ۰٫۹۲۳۰ الی نهایت محدوده ۰٫۹۲۵۰ قرار دارند.  

از آنجایی که بانک مرکزی استرالیا (RBA) بطور لفظی حامی مداخله در بازار ارز برای تضعیف ارزش دلار استرالیا برای حمایت از اقتصاد است این سیاست می تواند برای دلار استرالیا منفی تلقی شود.

بنابراین در حرکت نزولی، ادامه ی فشار نزولی می تواند در میان مدت به سقوط تا ۰٫۹۰۳۸ ( پایین ترین سطح ۴ سپتامبر) و حتی ۰٫۹۰۰۰ ( سطح روانی) و سپس ۰٫۸۹۷۳ (پایین ترین سطح ۳ سپتامبر) و ۰٫۸۹۲۴ (پایین ترین سطح ۲ سپتامبر) منجر شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا

استرالیا