تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

این هفته بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد. تنها امروز خبر سفارشات کالاهای بادوام آمریکا اعلام می شود و به دلیل آنکه روز پنچ شنبه بازار ایالات متحده به مناسبت روز شکر گذاری (Thanksgiving) تعطیل است، استثناً خبر مدعیان بیمه بیکاری هفته که طبق معمول هر هفته روزهای پنج شنبه منتشر می شد، امروز اعلام می شود.

هفته آینده مهمترین تمرکز بازار، بر گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) است و همه در این انتظار هستند با ببینند آیا این بار، خصوصاً پس از اعلام آمار اشتغال، مواضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص توقف محرکهای اقتصادی قوی تر خواهد بود یا نه؟ این سوال در ذهن همه نقش بسته است اما به اعتقاد ما، هنوز برای قضاوت بسیار زود است!

بدین جهت می بایست طی هفته آینده وضعیت نوسانات بازار جهانی اونس طلا را مخصوصا پس از اعلام آمار اشتغال (شاخص اشتغال آمریکا روز ۶ دسامبر اعلام می شود) بدقت مدّ نظر قرار دهیم تا شاهد واکنش بازار باشیم.

در هر صورت برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال اگر قیمت جهانی طلا در زیر نرخ ۱۲۳۹ بسته شود می تواند به سقوط دوباره قیمت به ۱۲۲۷ و حتی پایین تر بیانجامد اما تا زمانیکه بالای این سطح قرار دارد ممکن است دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۲۵۳ برگردد.

همانطور که روز گذشته گفتیم موج b می تواند در حدود سطح حمایت ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی اصلاحی از کاهش ۱۲۹۴ – بالاترین سطح ۱۴ نوامبر – به ۱۲۲۷٫۳۴ ) تکمیل شود و بعد از آن موج c شروع می شود که در نمودار زیر مشخص است.

بررسی امواج الیوت نیز بیانگر آن است که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۲۲۷٫۳۴ در سه موج شکل گرفته است که موج آخر یعنی موج c می تواند به سوی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در نرخ ۱۲۵۳ برسد. از سوی دیگر باید توجه داشت در صورتیکه امروز به هر دلیلی قیمت به زیر سطح ۱۲۳۹ برسد فرصتهای مناسبی را برای فروشندگان به ترتیب با هدفهای ۱۲۲۷ و ۱۲۲۰ فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا