تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

با نگاهی به اندیکاتور ابرهای ایچیموکو، می توان دید در نمودار روزانه، سطح پایه روند بر روی نرخ ۱٫۳۴۴۸ و سقف ابر بر روی نرخ ۱٫۳۶۰۰ تشکیل شده است که امروز همانطور که در نمودار زیر مشخص است بالاخره توانست از سقف ابر عبور کند.

با توجه به اینکه برای امروز اکثر سفارشات خرید در حول و حوش دو منطقه ۱٫۳۵۵۰ – ۱٫۳۵۳۰ و بعدی ۱٫۳۵۱۰ الی ۱٫۳۵۰۰ چیده شده اند ، قرار گرفتن قیمت زوج ارز یورو – دلار در بالای نرخ ۱٫۳۶۰۰ حرکت افزایشی قدرتمندی را به ترتیب به سطوح ۱٫۳۶۱۵ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۷۳۹ به ۱٫۳۲۹۴ ( پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) و  ۱٫۳۶۲۵ ، ۱٫۳۶۳۰ الی منطقه ۱٫۳۶۴۵ و ۱٫۳۶۵۰ بدنبال دارد.

در حال حاضر قیمت در بالای سطح کلیدی ۱٫۳۶۰۰ قرار گرفته است، بدین دلیل حرکت قیمت فعلا افزایشی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ (سفارشات خرید جدید در بالای این نرخ قرار دارند) روندی کاملاً صعودی را به سوی ۱٫۳۷۳۹ (بالاترین سطح ۳۱ اکتبر) همراه خواهد داشت.

برای امروز مقداری از سفارشات فروش یورو در منطقه ۱٫۳۶۲۵ – ۱٫۳۶۳۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۶۴۵ با حد استاپ بالای ۱٫۳۶۵۰ قرار دارند و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که امروز معامله گران در نزدیکی منطقه مقاومت ۱٫۳۶۲۵ – ۱٫۳۶۴۵ نسبت به تسویه خرید اقدام کنند و بهتر است سفارشات خرید جدید بعدی را در بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ قرار دهید زیرا در صورتی که قیمت در بالای این سطح مهم (۱٫۳۶۵۰) قرار گیرد، مانعی برای افزایش قیمت به سطح ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۷۳۹ وجود نخواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزنه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdChf:

فردا بازارهای آمریکا به خاطر روز شکرگذاری تعطیل هستند و در آستانه آن ، ارزش ایندکس جهانی دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به کمترین نرخهای ۱ ماهه گذشته خود کاهش یافته است.

در این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت در تلاش برای تثبیت در سطح ۰٫۹۰۷۶ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه) می باشد که با شکسته شدن سطح ۰٫۹۰۵۰ می تواند براحتی تا سطوح ۰٫۹۰۲۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از حرکت افزایشی ۰٫۸۸۹۱ به ۰٫۹۲۵۱) کاهش یابد.

در صورت سقوط، بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۰٫۹۰۵۰ موجب شروع حرکت نزولی به ترتیب به ۰٫۹۰۲۸ و ۰٫۹۰۱۰ می شود . اکثر سفارشات فروش نیز به ترتیب در سه مرحله ۰٫۹۱۰۰ ، ۰٫۹۱۳۰ – ۰٫۹۱۵۰ بعدی ۰٫۹۱۶۵ و ۰٫۹۱۷۰ الی ۰٫۹۲۰۰ قرار دارند.

سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۲۰ و ۰٫۹۰۱۰ با حد استاپ زیر سطح ۰٫۹۰۰۰ به چشم می خورند زیرا شکسته شدن سطح ۰٫۹۰۰۰ و تثبیت ۲ ساعته زیر آن می تواند نشانه سقوط بیشتر به سطح ۰٫۸۹۷۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشد که در نمودار زیر مشخص است.

بنابراین با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در پایین سطح ۰٫۹۱۰۰ قرار دارد، انتظار می رود حرکت کاهشی کماکان ادامه یابد و هدف بعدی، سقوط قیمت تا منطقه حمایت ۰٫۹۰۲۰ و ۰٫۹۰۱۰ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا –  فرانک سویس

یورو