تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز اخبار چندانی در بازار آمریکا منتشر نخواهد شد و از آنجاییکه امروز بازارهای ایالات متحده به مناسبت روز شکرگذاری در تعطیلات بسر می برند، عمده توجه بازار به موضوع توقف محرک های اقتصادی (QE) بانک فدرال ایالات متحده در ماه دسامبر و خروج سرمایه ها از صندوق سرمایه گذاری طلای اسپایدر (SPDR) است که این صندوق دیروز ۵٫۷ تن دیگر از ذخایر طلای خود را کاهش داد و امروز اعلام شد که کل موجودی ذخایر طلای این صندوق طلای جهانی به ۸۴۳٫۲۱ تن رسیده است که کمترین ذخایر طلا از اوایل سال ۲۰۰۹ به این سو می باشد.

به باور ما گزارش هفته آینده اشتغال ماهیانه آمریکا به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا تا چه میزان به کاهش برنامه خرید اوراق قرضه نزدیک است و می توان با اعلام این آمار میزان اعتماد بازار به توقف محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا را محک زد که روز گذشته با اعلام کاهش در شاخص مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی این انتظارات دوباره بیشتر شد.

از نظر تحلیل تکنیکال، برای قیمت جهانی اونس طلا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن دومرتبه سطح ۱۲۲۷٫۳۴ (پایین ترین سطح روز دوشنبه) را لمس کند زیرا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت توانسته است که حرکت برگشتی خود از این سطح را تکمیل کند.

کاملا مشخص است که این موج برگشتی در قالب سه موج شکل گرفته است که طول موج سوم یعنی موج c بسیار کوتاهتر از موج قبلی یعنی موج a بوده است. نابرابری این دو موج نشاندهنده تمایلات نزولی قیمت می باشد.

همچنین از دیدگاه تحلیل تکنیکال و طبق قواعد امواج الیوت ما هم اکنون در موج نزولی ۳ – (۳) قرار داریم که این موج قدرتمندترین موج نزولی از این چرخه پنج موجی الیوت می باشد که براحتی می تواند قیمت را تا سطح ۱۲۱۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) از طریق عبور از سطح ۱۲۲۷ پایین بیاورد.

به هر حال آنچه در بازه زمانی کوتاه مدت مشخص است امکان کاهش دوباره قیمت جهانی اونس طلا به سمت ۱۲۲۷ وجود دارد. بنابراین فروش راهبرد غالب است و چنانچه حرکت کاهشی استمرار یابد و قیمت به زیر سطح ۱۲۲۷ برسد می توان به انتظار کاهش تا سطح ۱۲۱۳ بود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا