تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز اخبار چندانی در بازار نفت منتشر نخواهد شد و با توجه به تعطیلی بازارهای آمریکا به مناسبت روز شکرگزاری، انتظار می رود روند معاملات با کاهش همراه باشد و عمده توجه معامله گران نیز به تحولات جاری در خصوص کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا معطوف باشد.

از این رو، می بایست در همین سطوح برای ورود به پوزیشن فروش اقدام کرد. با توجه به اینکه دیروز قیمت نفت به پایین سطح ۹۲٫۴۳ دلار/بشکه کاهش یافت و در زیر این نرخ نیز بسته شد هنوز هم فرصتهای زیادی برای فروشندگان است تا وارد معامله شوند .

از این رو تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۹۳٫۴۰ قرار دارد برای امروز می توان هدفهای ۹۱٫۴۰ و ۹۰٫۶۳ را پیش بینی کرد که سطح ۹۰٫۶۳ همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی( از سطح ۷۷٫۲۸ – پایین ترین سطح ۲۸ ژوئن ۲۰۱۲ – به ۱۱۲٫۲۴ – بالاترین سطح ۲۸ اوت) مشخص است.

بنابراین برای امروز استمرار این حرکت به سقوط بیشتر قیمت نفت تا نرخ ۹۱٫۴۰ و پس از آن ۹۰٫۶۳ و ۹۰٫۴۰ خواهد انجامید. بدین جهت با توجه به تعطیلات روز شکرگزاری و عدم انتشار اخبار اقتصادی مهم، انتظار می رود این حرکت در روندی نزولی قرار گیرد و در حال حاضر، بهترین استراتژی، فروش نفت با هدفهای ۹۱٫۴۰ و ۹۰٫۶۳ دلار/بشکه است. بنابراین در معاملات نفت خود این نکته را لحاظ کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان تحلیل دیروز معتبر است و تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۱٫۰۸ دلار/بشکه نشاندهنده صعود قیمت می باشد که می تواند هدف ۱۱۲٫۴۹ را نمایان سازد.

این سطح مقاومت بر روی سطح ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی از حرکت افزایشی ۱۰۶٫۵۱ به ۱۱۲٫۴۹ از موج صعودی C قرار گرفته است که به سوی سطح فیبوناچی ۱۰۰ درصدی در نرخ ۱۱۲٫۴۹ در حال افزایش است.

به باور ما هر چه قدر که قیمت در اطراف سطح ۱۱۱٫۰۸ در نوسان باشد زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۱۲٫۴۹ فراهم می آورد. سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۱۱۰٫۲۱ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده است که شکست این سطح موجب کامل شدن موج افزایشی C می شود که می تواند قیمت را به نرخهای پایین برگرداند و تنها در این صورت که روند نزولی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

البته باید توجه داشت که امروز بازار آمریکا به مناسبت روز شکرگذاری تعطیل است و حجم کم نقدینگی امروز بازار پایین است و انتظار می رود معاملات در روندی خنثی ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت