تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از آنجاییکه بازارهای آمریکا امروز در تعطیلات به سر می برند، حجم معاملات بازار پایین است. با این حال سطوح حمایت و کف قیمت زوج یورو – دلار در سطوح نزدیکی ۱٫۳۵۵۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و ۱٫۳۵۲۱ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) قرار دارند و همچنان سفارشات خرید در این منطقه چیده شده اند.

البته برای امروز پیشنهاد می شود در حدود منطقه ۱٫۳۶۲۰ و ۱٫۳۶۲۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از کاهش ۱٫۳۸۲۲ به ۱٫۳۲۹۵) و ۱٫۳۶۴۵ (اطراف سقف ابر ایچیموکو در نرخ ۱٫۳۶۴۷) نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا این منطقه (۱٫۳۶۲۸ الی ۱٫۳۶۵۰) همچنان مقاومت و رزیستنس یورو محسوب می شود و اگر سطح ۱٫۳۶۵۰ نیز مانعی برای عبور و استمرار حرکت افزایشی ایجاد نکند، می باید به انتظار تقویت بیشتر یورو تا نرخ ۱٫۳۷۳۹ ( بالاترین سطح ۳۱ اکتبر) باشیم.

برای امروز پیش بینی می کنیم که به دلیل پایین بودن حجم نقدینگی بازار ارز به خاطر تعطیلی بازار آمریکا، قیمت این زوج ارز در روندی خنثی بین ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۵۵۰ در نوسان باشد.

امروز اخبار چندانی در بازار منتشر نمی شود و در نتیجه، احتمالاً بازار دستخوش نوسانات چندانی نخواهد شد و فردا شاخص قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) اعلام می شود که پیش بینی می شود در دوره سالانه از رقم قبلی ۰٫۷%+ به ۰٫۸%+ تغییر کند و چنانکه می دانیم، بانک مرکزی اروپا (ECB) با دقت بسیار زیاد به این آمار توجه خواهد کرد و بی دلیل نبود که با کاهش شاخص تورم مصرف کنندگان، بانک مرکزی اروپا در جلسه قبلی خود اقدام به کاهش نرخ بهره بانکی خود کرد.

در هر صورت در نمودار زیر، تا زمانیکه قیمت این زوج ارز در بالای سطوح حمایت ۱٫۳۵۵۰ ، ۱٫۳۵۳۰ و منطقه حمایت مستحکم ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ قرار دارد، برای روزهای آتی ادامه حرکت افزایشی به ترتیب به خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی را پیش بینی می کنیم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

تغییر خاصی در نمای تکنیکال حرکت این زوج دیده نمی شود و همچنان بر این باوریم که حرکت قیمت صعودی خواهد بود و معامله گران در نرخهای پایین ۱٫۶۳ اقدام به خرید خواهند کرد.

حرکت افزایشی هفتگی این زوج ارز همچنان ادامه دارد و مهمترین عامل حرکت اختلاف نرخ بهره انگلیس – آمریکا است و همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت با قدرت توانسته است که از خط بولینجر باند ۳۰ روزه عبور کند و برای امروز توجه معامله گران رسیدن قیمت به سطح ۱٫۶۳۸۰ می باشد که بالاترین سطح قیمت در ماه ژانویه می باشد.

البته برای صعود قیمت به سطح ۱٫۶۳۸۰ و ۱٫۶۴۰۰ می بایست حتما بتواند از سطح ۱٫۶۳۵۰ عبور کند و این همان سطحی است که پوند در سال جاری بارها تلاش کرده از آن عبور کند اما ناموفق بوده است از این رو انتظار می رود این سطح همچنان مهمترین مقاومت قیمت باقی بماند.

برای امروز اکثر سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۶۳۰۰ و ۱٫۶۲۸۰ چیده شده اند و خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه سیگنال خرید صادر کرده اند و همچنین افزایش حجم معاملات خرید پوند در روز گذشته که پس از گزارش نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی صورت گرفت تاییدی در جهت افزایش بیشتر قیمت این زوج ارز می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند