تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای امروز پیش بینی می کنیم که امتداد بیشتر حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا، بتواند موجب سقوط بیشتر قیمت در موج نزولی iii گردد و زمینه سقوط بیشتر تا سطح ۹۰٫۵۶ دلار/بشکه و احتمالاً تا نرخ ۸۸٫۰۱ را فراهم نماید.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود این سومین موج از چرخه کوچک پنج موجی است که از سطح ۹۵٫۶۳ ( بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) شروع شده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از این موج هدف ۸۸٫۰۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است که محل برخورد قیمت با کف تونل نزولی می باشد.

البته کاهش قیمت تا سطح ۸۸٫۰۱ مقداری زمانبر است و برای امروز مورد توجه نیست ولی تا زمانی که قیمت در پایین سطح مقاومت ۹۲٫۴۰ قرار دارد، روند کاهشی با قدرت امتداد دارد.

برای امروز چشم انداز حرکت همچنان کاهشی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۹۰٫۵۶ است که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی می باشد. تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت فروش است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

بنابراین از دید تکنیکال، احتمال شروع یک حرکت نزولی در درون تونل نزولی وجود دارد و اگر از قبل پوزیشن فروش داشته اید، اکنون بهترین زمان برای نگه داشتن معاملات فروش با هدف اولیه ۹۰٫۵۶ و سپس ۸۸٫۰۱ دلار/بشکه است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال هدف قبلی ۱۱۲٫۴۹ دلار/بشکه فعلا مورد توجه نیست زیرا ممکن است که قیمت در سطح ۱۱۱٫۶۵ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر) به سقف خود رسیده باشد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که حرکت افزایشی قیمت از سطح ۱۰۲٫۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر) در سه موج A , B , C تشکیل شده است و این موج C خود به سه موج a , b , c تقسیم شده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج C تقریبا به اندازه ۷۶٫۴ درصدی از موج قبلی A حرکت داشته است و براساس تئوری فیبوناچی ارتباط این دو موج با موجهای a و c یکسان بوده است.

البته برای اینکه از کاهش قیمت نفت برنت مطمئن شویم می بایست قیمت به زیر سطح ۱۱۰٫۴۱ برسد تا به هدف ۱۰۹٫۱۹ کاهش یابد و در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین این سطح، بازگشت قدرتمند حرکت نزولی تایید شده و راه برای سقوط بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۰۸٫۰۵ دلار/بشکه هموار خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت