تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا تا زمانیکه قیمت در پایین سطح ۱۲۵۰ قرار دارد روند حرکت این فلز همچنان کاهشی است و هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۲۳۸ می باشد و فروشندگان تنها با شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۳۸ وارد معامله خواهند شد که می تواند زمینه ساز فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۲۲۹ و در ادامه ۱۲۱۳ باشد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است و دیروز نیز بدان اشاره کردیم قیمت همچنان در موج نزولی ۳ – (۳) قرار دارد که به سوی سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در نرخ ۱۲۱۳ در حال ریزش است.

سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱۲۳۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که موجب برگشت و اصلاح جزئی قیمت شده است که به باور ما امروز این حرکت تصحیحی به پایان می رسد.

باید توجه داشت که از دیدگاه بررسی امواج الیوت، موج ۳- (۳) معمولا از قدرت و شتاب نزولی بسیار زیادی برخوردار است و ممکن است که قدرت روند کاهشی بتواند حمایت ۱۲۲۸ را مستقیما شکسته و سریعا به نرخهای پایین یعنی سطح ۱۲۱۳ کاهش یابد .

بنابراین احتمال فروش مناسب در قیمتهای زیر ۱۲۳۸ و یا پایین تر از ۱۲۲۸ با هدف حدود ۱۲۱۳ کماکان وجود دارد. از سوی دیگر در صورت صعود و برای شروع روند جدید نیز می بایست قیمت به بالای نرخ ۱۲۵۰ برسد تا از فشار حرکت نزولی باز بماند.

از این رو در حرکت صعودی نیز چنانچه قیمت به سطح ۱۲۵۰ برسد این نشاندهنده استمرار روند برگشتی آغاز شده از سطح ۱۲۲۷٫۳۴ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه) می باشد که می تواند نهایت تا حدود سطح ۱۲۶۴ بالا بیاید و بعد از آن می توان روند برگشتی را در حدود سطح ۱۲۶۴ خاتمه یافته تلقی کرد و بار دیگر فشار بر قیمت جهانی طلا آغاز خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا