تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

روند فعلی، نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی یورو در مقابل دلار است مخصوصا آنکه در زوج ارزهای یورو – ین ژاپن و یورو – دلار استرالیا قیمت در حال افزایش به نرخهای بالاتر هستند که ثبت نرخهای بالای ۱۳۹ در زوج ارز یورو – ین ژاپن در چند ساله گذشته سابقه نداشته است و انتظار می رود معاملات انتقالی یا جریان معاملات کری ترید (Carry Trade) نیز رونق بیشتری یابد .

در این میان، از آنجاییکه ین ژاپن، پایین ترین نرخ بهره بانکی در بین کشورهای توسعه یافته است، سرمایه گذاران با فروش ین و خرید ارزهای پربازده نظیر یورو، پوند ، و حتی دلار آمریکا، سقوط ین ژاپن را موجب خواهند شد و حتی در زوج ارز فرانک سویس – ین ژاپن رکورد جدیدی را در طی ۲۳ ساله گذشته، از خود بجا گذاشت و قطعا این زوج ارز یکی زوج ارزهای موفق در این روزها و ماهها و حتی سالهاست.  

این گمانه زنیها عامل اصلی افزایش جدی پوند در برابر ین ژاپن بوده است به طوری که امروز زوج ارز پوند – ین ژاپن به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ به این سو رسید و به نظر می رسد که این روند همچنان تا سطح روانی ۱۷۰ ادامه داشته باشد .

در شیوه معاملات انتقالی چنانکه می دانیم معامله گران با استقراض ین و فروش آن در برابر ارزهای پربازده، کسب سود می کنند و بی دلیل نبوده که هم اکنون ارزش دلار در مقابل ین ژاپن به بالاترین سطح ۶ ماهه اخیر، یورو در مقابل ین ژاپن به بالاترین حد خود در بیش از ۴ ساله گذشته رسیده است و در زوج ارز دلار – ین ژاپن امتداد روندی صعودی، هدف ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۳٫۷۴  و در زوج ارز یورو – ین ژاپن بزودی هدف ۱۴۰ را نمایان خواهد ساخت.

به اعتقاد ما، افزایش معاملات انتقالی در سراسر جهان یکی از عواملی است که به کاهش ارزش ین ژاپن و صعود ارزهای مقابل آن خواهد انجامید و از سوی دیگر، با نگاهی به تحولات اخیر می توان مشاهده کرد که ین ژاپن پس از درهم شکسته شدن سطوح حمایت تکنیکالی مهم و تاریخی اکنون سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای خود باز می گردد.

برای زوج ارز یورو- دلار همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید پیش بینی می کنیم که در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱٫۳۶۲۷ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵)، حرکت صعودی این زوج ادامه یابد و به منطقه ۱٫۳۶۵۰ برسد.

سطح ۱٫۳۶۰۰ به عنوان حمایت اولیه و پس از آن سطوح ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۶۰ الی ۱٫۳۵۵۰ حمایتهای مستحکم قیمت یورو محسوب می شوند که سفارشات خرید امروز نیز به ترتیب در این سطوح چیده شده اند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی این زوج و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

البته محدوده ۱٫۳۶۴۵ و ۱٫۳۶۵۰ همچنان نقش مقاومت قیمت را برعهده دارد که برای امروز پیشنهاد می کنیم در نزدیکی منطقه ۱٫۳۶۴۵ و ۱٫۳۶۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کنید .

در صورت شروع حرکت صعودی جدید، تنها بازگشت قیمت به بالای نرخ ۱٫۳۶۵۱ (اطراف سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه)می تواند موجب صعود مجدد یورو تا سطح ۱٫۳۷۰۰ و سپس ۱٫۳۷۳۹ (بالاترین سطح ۳۱ اکتبر) گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو