تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا تا زمانیکه قیمت زیر سطوح مقاومت اصلی ۱۲۵۴٫۶۰ و ۱۲۵۸ قرار دارد، همچنان پیش بینی می شود که به سوی سطح ۱۲۲۹ کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ – (۳) تایید کرده است.

از دیدگاه بررسی امواج الیوت این سومین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۱۲۹۴ ( بالاترین سطح ۱۴ نوامبر) شروع شده است و در نمودار زیر می بینیم که موج ۲ – (۳) در نزدیکی سطح ۱۲۵۴ تکمیل شده است و ما هم اکنون در موج کاهشی ۳ – (۳) هستیم که طبق سطوح فیبوناچی در این موج هدفی در حدود ۱۲۲۹ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشانه گرفته است.

کاهش قیمت به زیر سطح ۱۲۲۹ به کاهش قیمت تا سطح ۱۲۱۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد انجامید. در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۲۵۴٫۶۰ و تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای این سطح موجب تایید الگوی مثلث افزایشی می شود که می می تواند هدفی در حدود ۱۲۷۹ را نمایان سازد.

در این هفته، مهمترین اخبار بازار مربوط به شاخصهای اقتصادی آمریکا از جمله آمار مدیران خرید کارخانه ای، تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال و اخبار اشتغال ایالات متحده آمریکا(NFP)  در روز جمعه است که می توانند در نگرش بازار به وضعیت اقتصادی این کشور تاثیر گذار باشد. اما در هفته جاری گزارش اشتغال ماه نوامبر آمریکا نیز قطعاً مورد توجه خواهد بود.

وضعیت رشد اقتصادی این کشور (بهبود شاخص GDP و از سوی دیگر افزایش شاخصهای مسکن و خرید) و نیز پیش بینی فعالان بازار در خصوص توقف محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر، توجه معامله گران را به خود جلب کرده است و به باور ما اعلام سایر گزارشهای اقتصادی، خصوصاً گزارش اشتغال این هفته، می تواند جهت حرکت آتی بازار را معین کند.

در هر صورت برای امروز تا زمانیکه قیمت جهانی اونس طلا زیر سطح مقاومت ۱۲۵۴٫۶۰ و ۱۲۵۸ قرار دارد ، امکان کاهش قیمت به سطح ۱۲۲۹ قوت بیشتری خواهد گرفت .

در حرکت صعودی تنها عبور قیمت از سطوح مقاومت ۱۲۵۴ و ۱۲۵۸ می تواند توجه خریداران را به خود جلب کند و برای خریداران فرصت مناسبی با هدف ۱۲۷۹ باشد. در غیر این صورت همانطور که در بالا گفته شد و در نمودار زیر نیز مشخص است می بایست منتظر کاهش قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی ۳ – (۳) تا هدف اولیه ۱۲۲۹ و سپس ۱۲۱۳ باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا