تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت آن در زیر سطح مقاومت اصلی ۹۳٫۹۰ دلار/بشکه و در درون تونل نزولی قرار دارد بار دیگر به سطح ۹۱٫۷۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که از دیدگاه بررسی امواج الیوت، قیمت در موج نزولی ۵ در حرکت است که این موج پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۰۸٫۹۹ (بالاترین سطح ۱۹ سپتامبر) می باشد.

این موج می تواند به شکل یک الگوی مثلث پهن شونده تبدیل شود و اصولاً همانطور که می دانیم مثلث ها در نمودار طوری شکل می گیرند که با گذشت زمان، ضلع هایش به هم نزدیک می شوند، ولی مثلث پهن شونده الگویی است که ضلع هایش با گذشت زمان از هم دور می می شوند.

چنین الگوهایی عمدتاً در پایان یک روند صعودی شکل می گیرند و عمدتاً الگوی نزولی محسوب می شوند. بنابراین تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا در زیر خط روند نزولی کانال قرار دارد روند نزولی پایدار است و ممکن است دو مرتبه سطح ۹۱٫۷۷ را لمس کند.

در حرکت افزایشی، تنها به شرط شکست سطح ۹۳٫۹۰ دلار/بشکه (بالاترین سطح روز ۲۹ نوامبر) فروشندگان را به حاشیه می برد و تونل نزولی را نقض خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز به سطح ۱۰۸٫۰۵ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا چنین به نظر می رسد قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۱۱٫۶۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ نوامبر) به پیک و سقف خود رسیده است.

در نمودار زیر مشخص است که حرکت افزایشی قیمت از سطح ۱۰۲٫۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر) در یک چرخه اصلاحی که متشکل از سه موج   A , B , C می باشد صورت گرفته است و موج C خود به سه موج کوچکتر یعنی موجهای a , b , c تقسیم شده است.

بررسی دو سطوح فیبوناچی نشان می دهند که موج C تقریبا به اندازه ۷۶٫۴ درصد از موج A حرکت داشته است و طول موج c کوتاهتر از موج a می باشد و این ساختار قیمتی حکایت از تکمیل موج افزایشی قیمت نفت برنت دارد.

کاهش عمیق روز ۲۹ نوامبر قیمت نفت برنت نیز مهر تایید دیگری در جهت کامل شدن این موج افزایشی زده است و هر چند قیمت در شکست خط روند افزایشی از سطح ۱۰۲٫۹۸ هنوز موفق نبوده است اما برای امروز هدف ۱۰۸٫۰۵ تنها در صورت نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح حمایت ۱۰۹٫۶۰ دلار/بشکه تحقق می یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت