تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن به حرکت نزولی خود در اطراف سطح حمایت ۸۰٫۳۵۶ الی ۸۰٫۲۹۵ پایان دهد و پس از آن به سوی سطح مقاومت ۸۱٫۱۹۶ افزایش یابد.

این منطقه حمایت که در هفته جاری کف قیمت ایندکس محسوب می شود در اطراف سطح خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است و خط فیبوناچی بعدی بر روی سطح ۲۳٫۶ درصدی از حرکت کاهشی ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) به ۷۸٫۹۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ اکتبر) قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۸۱٫۴۸۲ ( بالاترین سطح ۸ نوامبر) می باشد و این چرحه از امواج الیوت موجب تکمیل حرکت افزایشی کوتاه مدت شده است که انتظار میرود به بالای سطح ۸۱٫۴۸۲ افزایش یابد.

در طی چند هفته گذشته شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا از نوسانات کمتری برخوردار بوده است که نشاندهنده پتانسیل ضعیف کاهش قیمت می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس

در نمودار بعدی می بینیم که قیمت ایندکس چندین بار تلاش کرده که از سطح ۸۰٫۷۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و مقاومت مستحکم  ۸۰٫۸۳ ( سقف ابر ایچیموکوی روزانه) عبور کند اما در هر بار حمله به این منطقه موفق نبوده است .

بسیاری از معامله گران که وارد فروش ایندکس دلار آمریکا شده اند حد استاپ خود را چند پله بالای سقف ابر ایچیموکوی یعنی در نرخ ۸۰٫۹۹ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) قرار داده اند.

سقف ابر ایچیموکوی ساعتی ایندکس و خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته نیز بر روی محدوده ۸۰٫۶۳ قرار گرفته است. بنابراین برای هفته جاری با توجه به سیگنالهای تکنیکال از اندیکاتور “ابرهای ایچیموکو”، احتمال برگشت قیمت به سوی منطقه حمایت ۸۰٫۳۵ و ۸۰٫۲۹ وجود دارد و پس از ان همانطور که در بالا گفته شد انتظار داریم که دوباره به سوی سطح مقاومت ۸۱٫۱۹۶ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس