تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

بعد از آنکه امروز اعلام شد که شاخص مدیران خرید کارخانه ای انگلیس ( PMI) قوی تر از حد انتظارات اعلام شده است و زوج ارز یورو – پوند تا سطح ۰٫۸۲۵۰ کاهش یافت، همین مسئله کافی بود که زوج ارز یورو – دلار به زیر سطح ۱٫۳۵۴۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۳۵۳۹ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) برسد و کماکان یورو برای عبور از سطح حمایت ۱٫۳۵۲۰ در تلاش است اما هنوز موفق نشده است.

به باور ما قیمت در نزدیکی این محدوده ۱٫۳۵۲۳ – ۱٫۳۵۲۵ ( بالاترین سطوح ۴ و ۵ نوامبر) مورد حمایت قرار دارد. پایین تر از این سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۱٫۳۵۰۰ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) تشکیل شده است.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت در زیر خط کیجون سن در سطح ۱٫۳۵۵۷ قرار گرفته است و تا زمانیکه قیمت در زیر این سطح قرار دارد خریداران را به حاشیه می برد و تنها شکست و تثبیت کندل ۲ ساعته در بالای ۱٫۳۵۶۰ موجب افزایش دوباره قیمت می شود.

در حرکت نزولی در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۳۴۹۰ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ نوامبر) احتمال کاهش بیشتر تا سطح ۱٫۳۴۶۳ ( پایین ترین سطح روز ۲۲ نوامبر) وجود دارد و از بالا نیز تنها شکست و تثبیت قیمت در بالای سطح ۱٫۳۵۶۰ موجب برگشت خریداران به سوی سطوح ۱٫۳۶۱۶ ، ۱٫۳۶۲۲ ، ۱٫۳۶۲۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ – ۱٫۳۸۳۳) می شود.

در هر صورت از نظر تحلیل تکنیکال ابرهای ایچیموکو منطقه بین ۱٫۳۴۵۰ ( کف ابر ایچیموکو) و ۱٫۳۶۵۰ (سقف ابر ایچیموکو) را نشان می دهد و به احتمال زیاد قیمت این زوج ارز در بیشتر روزهای این هفته در این منطقه یعنی ۱٫۳۴۵۰ الی ۱٫۳۶۵۰ در نوسان خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

تمایلات بازار همانند حرکت در جاده ای یک طرفه ای است که به واسطه افزایش ریسک پذیری، حرکت صعودی دارایی های پرریسک به شدت ادامه یافته و قیمتهای کراس ین ژاپن را به بالاترین سطوح چند ساله گذشته رسانده اند.

از این رو جریان ریسک پذیری (Risk Appetite) کماکان رو به تقویت است و امروز نیز برخی از منابع آگاه خبری از احتمال اتخاذ سیاستهای انبساطی کمّی (QE) توسط بانک مرکزی ژاپن خبر دادند که همین موجب تقویت بیشتر زوج ارزهای کراس ین ژاپن  شد.

در چنین شرایطی خرید ارزهای مقابل ین ژاپن مانند زوج ارزهای دلار- ین ، یورو – ین ، پوند – ین و حتی زوج ارز فرانک سویس- ین ژاپن بهترین استراتژی خرید محسوب می شود.

بطوریکه امروز زوج ارز دلار – ین ژاپن به بالاترین نرخهای ۶ ماهه گذشته و زوج ارز یورو – ین ژاپن و پوند- ین ژاپن به بالاترین سطوح بیش از ۵ ساله گذشته صعود کرده اند .

برای زوج ارز دلار- ین ژاپن پیش بینی می کنیم از آنجاییکه اکثر سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۲۰ ، ۱۰۲٫۱۰ و منطقه ۱۰۲٫۰۰ الی ۱۰۱٫۹۰ چیده شده اند،  قیمت بزودی به سطوح ۱۰۳ و ۱۰۳٫۴۰ الی ۱۰۳٫۵۰ افزایش یابد. برای زوج ارز پوند- ین ژاپن نیز بزودی هدف ۱۷۰ و در روزها و هفته های آتی ۱۷۷ مورد توجه معامله گران است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز هماگونه که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید هدف قیمت این زوج ارز صعود به سطح ۱۴۱ می باشد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از سقوط ۱۶۹٫۹۷ به ۹۴٫۱۲ می باشد.

خطوط تنکان سن و کیجون سن نیز سیگتال خرید صادر کرده اند و برای امروز نیز اکثر سفارشات خرید زوج یورو – ین ژاپن در منطقه نزدیکی ۱۳۹٫۰۰ ، ۱۳۸٫۹۰ الی ۱۳۸٫۸۰ با حد سود در منطقه نزدیکی ۱۳۹٫۹۰ و ۱۴۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یوروین