تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز پیش بینی می کنیم که بعد از یک حرکت اصلاح کوچک به نزدیکی منطقه مقاومت ۱۲۲۹ مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و تا سطح ۱۲۱۳ سقوط کند.

پس از سقوط شدید روز گذشته اونس طلا که با اعلام مثبت آمارهای اقتصادی آمریکا (شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM و مصارف ساخت و ساز) صورت گرفت، قیمت هم اکنون در پایین ترین سطوح ۵ ماهه گذشته قرار گرفته است. این میزان کاهش (۲٫۶%-) بیشترین افت روزانه در طی ۲ ماهه گذشته محسوب می شود که دیروز شاهد بودیم.

همانگونه که در چارت زیر است, موج ۲ – (۳) در محدوده نزدیکی سطح ۱۲۵۴ به پایان رسیده است و در همان محدوده موج نزولی ۳ – (۳) شروع شده و همچنان این موج نزولی ادامه دارد و پیش بینی می کنیم که دیر یا زود قیمت اونس طلا در این موج حتی تا سطح ۱۱۸۸ پایین آید که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم قیمت اونس طلا سقوط شدیدی را تجربه کرد و تا سطح ۱۲۱۷ پایین آمد و برای امروز انتظار داریم بعد از یک حرکت برگشتی کوتاه و پول بک ضعیف به سوی مقاومت ۱۲۲۹ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دوباره در مسیر کاهشی قرار گیرد.

از این رو هم اکنون اغلب سرمایه‌گذاران منتظر پایان این موج اصلاح و برگشتی در نزدیکی سطح ۱۲۲۹ و شروع موج نزولی جدید هستند. این امر دو سناریو را روی میز می‌گذارد.

اول آنکه موج های اصلاحی c یا موج ۲- (۳) قطعا در محدوده ۱۲۵۴ پایان یافته و با توجه به کاهش روز گذشته قیمت به زیر سطح ۱۲۲۹ دیگر شاهد افزایش تا این محدوده نخواهیم بود و دوم اینکه هنوز موج نزولی ۳ – (۳) از موج بزرگ نزولی (C) پایان نیافته و برای امروز همانطور که اشاره کردیم قیمت پس از یک اصلاح مقطعی تا محدوده نزدیکی ۱۲۲۹ با کاهش جدی تا محدوده ۱۲۱۳ روبه‌رو خواهد شد. شکست این سطح حمایت موجب کاهش بیشتر قیمت جهانی اونس طلا به سطح۱۲۰۳(خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

بنابراین این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی ۱۲۲۹، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول اونس طلا باشیم. به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تا سطح ۱۲۱۳ تن دهد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا