تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای نفت خام سبک آمریکا با توجه به اینکه قیمت آن توانسته است از ضلع بالای خط روند تونل عبور کند ، پیش بینی می کنیم که با افزایش روبرو شود.

این کانال نزولی همانطور که در نمودار زیر می بینید از اواسط ماه سپتامبر به این سو شکل گرفته است و نفوذ قیمت به بالای سقف تونل می تواند نشان دهنده استمرار روند برگشتی قدرتمند به سوی سطح ۹۸ دلار/بشکه باشد که این هدف بر روی خط  روند کانال بالایی قرار گرفته است.

با این حال برای اینکه از این افزایش قیمت مطمئن شویم می بایست حتما قیمت به بالای سطح ۹۴٫۹۰ برسد تا این هدف تایید شود در غیر این صورت فعلا روند نزولی پایدار به نظر می رسد زیرا ممکن است موج افزایشی ii در اطراف سقف تونل تکمیل شود و در موج نزولی iii مجدد با کاهش قیمت مواجه شود .

البته در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت قیمت در زیر سطح ۹۳٫۰۰ نشان از شکست غلط ضلع بالایی تونل می باشد که می تواند دوباره هدف ۹۱٫۷۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ نوامبر) را نمایان سازد.

از این رو برای معاملات امروز می توان در محدوده نرخهای بالای ۹۴٫۹۰ اقدام به ورود به پوزیشن خرید و محدوده نرخهای پایین ۹۳٫۰۰ دلار/بشکه اقدام به ورود به پوزیشن های فروش نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۱۱۲٫۴۹ دلار/بشکه مواجه شود و برای مدتی در زیر این سطح و بالای سطح حمایت ۱۱۱٫۰۸ در نوسان باشد تا حرکت بعدی آن مشخص شود.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است و چنانچه به هر دلیلی قیمت بتواند به بالای این سطح دست یابد تا حدود ۱۱۳٫۹۰ افزایش می یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی مشخص گردیده است.

در نمودار زیر همچنین ضلع بالایی خط روند تونل نیز به همین هدف اشاره دارد. سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱۱۱٫۰۸ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

در صورت نفوذ قیمت به زیر این سطح قیمت تا نزدیکی سطح ۱۱۰ کاهش می یابد که این هدف نیز بر روی ضلع پایینی خط روند تونل به وضوح مشخص است.  

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت