تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت هم اکنون در بالای سطوح حمایت ۱٫۳۵۳۰ و ۱٫۳۵۲۵ در حال تثبیت است و  در این مسیر، تنها سطح حمایتی که دیده می شود نرخ ۱٫۳۵۰۰ است که اکثر سفارشات خرید امروز نیز به ترتیب در منطقه ۱٫۳۵۳۰ – ۱٫۳۵۲۵ بعدی در ۱٫۳۵۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) با حد استاپ زیر ۱٫۳۴۹۰ خواهد بود.

در حال حاضر، انتظار ما قرار گرفتن قیمت در درون ابر ایچیمکو بین ۱٫۳۶۶۱ ( سقف ابر) و ۱٫۳۴۵۰ است اما تا زمانیکه سطوح حمایت ۱٫۳۴۹۰ یا ۱٫۳۶۵۰ کاملا شکسته نشود، نمی توان از حرکت بعدی مطمئن بود. سفارشات فروش نیز در محدوده ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۶۰۰ الی ۱٫۳۶۱۰ وجود دارند.

ناکامی قیمت برای صعود از سطح مقاومت مهم ۱٫۳۶۲۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از سقوط ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵) ، اکنون شاهد تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی هستیم.

تغییر و تحولات اخیر قیمت و تثبیت یورو در زیر خط کیجون سن فعلا خریداران را به حاشیه برده است . در هر صورت برای امروز انتظار می رود معامله گران بیشتری در نرخهای بین ۱٫۳۵۳۰ ، ۱٫۳۵۲۵ الی ۱٫۳۵۰۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۴۹۰ اقدام به ورود به پوزیشن خرید و در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۶۰۰ الی ۱٫۳۶۱۰ اقدام به فروش کنند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

چشم انداز حرکت این زوج بسیار شبیه زوج ارز پوند – ین ژاپن است. پس از اعلام مثبت مدیران خرید بخش ساخت و ساز انگلیس ، با شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۶۴۲۰ قیمت در حال افزایش است و اکنون تلاش دارد تا به بالای سطح ۱٫۶۴۴۳ برسد. در حرکت این زوج ارز به نظر می رسد که خریداران کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای بالا کشیده می شود.

در حال حاضر این زوج ارز خود را کاملا در بالای سطح ۱٫۶۳۸۰ ( بالاترین سطح ماه ژانویه) تثبیت کرده است. بالاترین سطح دیروز نرخ ۱٫۶۴۴۳ می باشد که انتظار میرود بزودی به بالای این سطح افزایش یابد.

انتظار می رود خریداران بیشتری در نرخهای پایین اقدام به ورود به پوزیشن خرید کنند مخصوصا اینکه برای امروز اکثر سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۶۳۳۵ و ۱٫۶۳۲۵ چیده شده اند.

از بالا شکست سطح ۱٫۶۴۴۳ ( بالاترین سطح روز ۲ دسامبر) و همچنین ۱٫۶۴۵۵ ( بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۱) می تواند این زوج ارز را تا سطح روانی ۱٫۶۵ و در روزهای آتی تا حدود سطح ۱٫۶۶۱۸ ( بالاترین سطح روز ۱۹ اوت) بالا بکشاند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه گذشته سیگنال خرید صادر کرده اند. همچنان بر این باوریم که روند حرکت زوج ارز پوند – دلار آمریکا کماکان افزایشی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت رو به جلو دنبال می کنیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند