تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای امروز انتظار می رود برای مدتی قیمت جهانی اونس طلا مابین نرخهای ۱۲۱۳ و ۱۲۲۹ در نوسان باقی بماند و بعد از آن دوباره با کاهش به سطح ۱۲۱۳ مواجه شود. این منطقه خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۳- (۳) قرار گرفته است که در این موج می تواند تا سطح ۱۲۱۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سقوط کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در قیمت اونس طلا بار دیگر شاهد بازگشت به سوی سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای حرکت به سطح ۱۲۱۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. هر چند روز گذشته قیمت اونس طلا برای گذر از حمایت ۱۲۱۳ تلاشهایی کرد اما موفق نشد و مجددا به محدوده تعادل خود در منطقه ۱۲۲۰ بازگشت .

در نمودار زیر اگر به تغییرات ۱ ساعته اونس طلا نگاه کنیم می بینیم که سطح ۱۲۱۳ حمایت بسیار مهمی برای اونس طلا محسوب می شود که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است و اگر امروز شکسته شود می تواند سریعا به سطح ۱۲۰۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش یابد در غیر این صورت خریدهای فیزیکی معامله گران موجب برگشت و افزایش قیمت می شود مخصوصا اگر از بالا سطح ۱۲۳۰ شکسته شود.

امروز هولدینگ صندوق جهانی طلا اسپایدر ۱٫۸ تن دیگر از ذخایر طلای خود کم کرد و در حال حاضر میزان موجودی ذخایر طلای صندوق اسپایدر (SPDR) رقم ۸۴۱٫۴۱ تن می باشد که کمترین حد از اوایل سال ۲۰۰۹ می باشد.

بنابراین ، بنا به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی هستیم و تا زمانیکه قیمت اونس طلا زیر سطح مقاومت ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد، پتانسیل ورود فروشندگان به سطح ۱۲۱۳ را دارد و از بالا تنها شکست سطح ۱۲۳۰ موجب افزایش قیمت به سوی ۱۲۵۴ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا