تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز تا حدود سطح مقاومت ۹۸٫۳۵ دلار/بشکه افزایش یابد و در صورتیکه بتواند از این سطح عبور کند تا سطح ۱۰۰٫۳۸ بالا خواهد آمد.

در نمودار زیر می بینید که قیمت وارد دو خط روند از کانال شده است و هم اکنون در حال افزایش به سوی ضلع بالایی خط روند رسم شده در درون تونل مشخص شده می باشد.

این خط روند جدید که در بالای تونل رسم شده هدفی در حدود ۹۸٫۳۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی اصلاحی از سقوط ۱۰۸٫۹۹ – بالاترین سطح ۱۹ سپتامبر به ۹۱٫۷۷ – پایین ترین سطح روز ۲۷ نوامبر) را نمایان می سازد.

بنابراین برای امروز به احتمال زیاد قیمت نفت خام ابتدا تا سطح ۹۸٫۳۵ افزایش خواهد یافت و اگر موفق به عبور کامل از این سطح شود صعود دیگری را تا سطح ۱۰۰٫۳۸ تجربه خواهد کرد در غیر این صورت احتمال اینکه از اطراف سطح مقاومت ۹۸٫۳۵ مقداری به سطح ۹۵٫۸۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) اصلاح کند وجود دارد.

خط مقاومت ۹۵٫۸۳ دیروز با قدرت در هم شکسته شد و مقاومت بعدی در نرخ ۹۸٫۳۵ قرار دارد که به اعتقاد من دیر یا زود لمس خواهد شد . با توجه به صعود قدرتمند دیروز من گمان نمی کنم موج تقویت نفت به همینجا ختم شود و احتمالا تا ۹۸٫۳۵ و در صورت شکست کامل این سطح تا ۱۰۰٫۳۸ دلار/بشکه تقویت خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم از آنجایی که امروز سطح مقاومت ۱۱۲٫۴۹ دلار/بشکه شکسته شده است، قیمت آن به سطح ۱۱۳٫۹۰ افزایش یابد. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و مقاومت بعدی بر روی سطح فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ضلع بالای خط روند تونل اشاره به سطح ۱۱۴٫۷۷ ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دارد. این در حالی است. در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۱۲٫۲۵ نشان از شکست غلط سطح ۱۱۲٫۴۹ دارد که می تواند موجب لمس مجدد سطح ۱۱۱٫۰۸ دلار/بشکه (پایین ترین سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شود.

از منظر تحلیل فاندامتال نیز در آستانه اجلاس اوپک، خبر راه اندازی بخشی از خط لوله شرکت ترانس کانادا در ماه ژانویه و کاهش موجودی ۱۲٫۴ میلیون بشکه ی ذخایر نفتی آمریکا فعلا سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است و به نظر می رسد که این پتانسیل خوبی مخصوصا برای افزایش قیمت نفت خام ایجاد کند و اختلاف قیمت نفت خام آمریکا با نفت برنت دریای شمال کمتر شود .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت