تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در هفته جاری، بازار به انتظار اعلام نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه و آمار اشتغال آمریکا (NFP) در روز جمعه است. این رویدادها مهم‌ترین محرک بازار خواهند بود. طی روزهای گذشته، قیمت این زوج ارز در روندی خنثی بین ۱٫۳۵۲۵ و ۱٫۳۶۱۰ ادامه داده زیرا در آستانه رویدادهای مهم خبری در روزهای آتی، سرمایه گذاران تمایلی به ورود با نقدینگی بالا به بازار ندارند.

از نظر تحلیل تکنیکال براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است، یورو همچنان پایین تر از سطح مقاومت ۱٫۳۶۲۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵) قرار گرفته است.

برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در دو محدوده نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه یعنی ۱٫۳۵۶۵ – ۱٫۳۵۶۰ بعدی ۱٫۳۵۳۰ – ۱٫۳۵۲۵ و ۱٫۳۵۲۰ و سفارشات خرید آخر در منطقه حول و حوش ۱٫۳۵۰۰ چیده شده اند. سفارشات فروش امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۱۵ الی ۱٫۳۶۲۰ قرار دارند.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت یورو در این چند روز گذشته چندین بار تلاش کرده که از سطح مقاومت ۱٫۳۶۲۸ عبور کند ولی هر بار که به بالای ۱٫۳۶۱۰ رسیده سریعا برگشته است و همانطور که قبلا نیز گفتیم برای این هفته تا قبل از گزارش اشتغال آمریکا که قرار است روز جمعه اعلام شود پیش بینی می کنیم که این زوج ارز در درون ابر ایچیموکو که با رنگ بنفش امروز منطقه ۱٫۳۴۶۹ و ۱٫۳۶۹۵ را پوشش می دهد در نوسان باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو