سایه سقوط آزاد بر سر قیمت جهانی اونس طلا و نقره

حباب قدرت اونس طلا همچنان در حال ترکیدن است.  امروز صبح با توجه به واکنش سریع بازار نسبت به فروش اونس طلا و نقره ، به نظر می رسد که در مجموع بزودی می بایست در انتظار کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح ۱۳۲۱٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل ) و قیمت اونس نقره به زیر ۲۰ باشیم. از این رو، برای امروز حتی رسیدن اونس طلا به نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۷۸ الی ۱۴۰۰ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد.

 امروز صبح پس از برخود قیمت اونس طلا به سطح حمایت جزئی ۱۳۳۶ ( سطح فیب ۱۶۱٫۸ درصدی ) سرعت کم برگشت قیمت طلا به دلیل مقاومت های متعددی است که هم اکنون در منطقه ۱۳۷۸ و ۱۴۰۰ قرار گرفته است و همچنان باید در انتظار یک سقوط جدی دیگر اونس طلا باشیم که نشان می دهد قیمت در موج نزولی بلند مدت قرار گرفته است که می تواند در روزهای آتی قیمت را حتی به زیر نرخهای ۱۳۲۱ بکشاند.

 اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول اونس طلا باشیم . به باور ما اونس طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

تحلیل و بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت اکنون در موج نزولی ۵ قرار گرفته است که در واقع این پنجمین موج از موج بزرگ c یا موج (۳) می باشد و در روزهای آینده هدفهای ۱۳۲۱ و حتی ۱۲۸۵ ( سطح فیب ۲۳۸٫۲ درصدی ) را نشانه گرفته است. 

از این رو همچنان روند حرکت قیمت جهانی اونس طلا را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت کماکان نیز ادامه داشته باشد.  همچنین ، در حرکت اصلاحی و بازگشتی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای  ۱۳۷۸ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) و ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

برای امروز عدم توانایی فروشندگان برای شکستن سطح مقاومت ۱۴۰۰ این گمانه را تقویت می کند که حرکت نزولی پرقدرت ادامه خواهد داشت. ذکر این نکته نیز ضروری است که میزان ذخایر صندوق جهانی طلای اسپایدر (SPDR) نیز هم اکنون به ۱۰۳۹ تن کاهش یافته که کمترین میزان در طی بیش از ۴ ساله گذشته است  . بنابراین هنوز بر این باوریم که اونس طلا تا زمانیکه پایین کف موج ۴ قرار دارد ،  قادر به ادامه حرکت کاهشی و رسیدن به نرخ ۱۳۲۱ و حتی پایین تر است.  در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی این فلز و هدف بعدی آن در موج نزولی c یا موج (۳)  مشخص شده است. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا