تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی آرام مابین نرخهای ۹۶٫۳۰ و ۹۷٫۵۵ دلار/بشکه در نوسان است اما در روند اصلی، تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت اصلی ۹۵٫۸۳ است، حرکت صعودی پایدار است.

همانگونه که در چارت زیر به وضوح مشخص شده است موج اخیر ایجاد شده در قیمت نفت خام سبک آمریکا یک موج بسیار قدرتمند و قوی است که می تواند قیمت را تا سطح ۹۸٫۳۵ برساند که این هدف همانطور که دیروز اشاره کردیم در محدوده خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی اصلاحی از ۹۱٫۷۷ به ۱۰۸٫۹۹ قرار گرفته است.

آرایش جدید در نمودار زیر نمایش یک موج ادامه‌ دار تا خط روند رسم شده در تونل جدید است که هنوز در آن روند صعودی پایان نیافته است. تا هنگامی که قیمت نفت در بالای سطح حمایت ۹۶٫۳۰ و ۹۵٫۸۳ قرار دارد، روند حرکت افزایشی است و افزایش قیمت به بالای سطح ۹۷٫۵۵، احتمال تقویت بیشتر قیمت تا نرخ ۹۸٫۳۵ و حتی ۱۰۰٫۳۸ را بیشتر خواهد کرد.

از این رو با توجه به رویدادهای فاندامنتال و تکنیکال، احتمال افزایش بیشتر نفت در کوتاه مدت تا سطح ۹۸٫۳۵ وجود دارد و در صورت شکست این سطح نیز می بایست در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۱۰۰٫۳۸ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم همچنان تحلیل روز گذشته معتبر باشد و از آنجایی که دیروز سطح مقاومت ۱۱۲٫۴۹ دلار/بشکه  شکسته شده است، قیمت آن به سطح ۱۱۳٫۹۰ افزایش می یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C  قرار دارد و مقاومت بعدی بر روی سطح فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است ضلع بالای خط روند تونل هدف سطح ۱۱۴٫۷۷ ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را مشخص می سازد.

این در حالی است در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۱۱٫۰۸ نشان از شکست غلط سطح ۱۱۲٫۴۹ دارد که می تواند موجب کاهش قیمت به زیر کف تونل افزایشی شود.

رویدادهای فاندامنتال و تکنیکال می تواند تا زمانیکه قیمت در درون تونل افزایشی قرار دارد موجب تسریع در روند افزایشی و رسیدن قیمت به سطح ۱۱۳٫۹ دلار/بشکه گردد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت