تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران برگزار می شود و هرچند انتظار تغییر نرخ بهره از عدد ۰٫۲۵% را نداریم اما سخنان دراقی در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه همواره محرک بازار بوده است و اینبار نیز مستثنی نخواهد بود.

شاخصهای اقتصاد منطقه یورو چندی است که چندان قوی اعلام نمی شوند و دراقی رهبر بانک مرکزی اروپا همچنان بر مسئله نرخ رشد اقتصادی پافشاری دارد. ژاپن ، استرالیا ، کانادا و بسیاری کشورهای دیگر در حال حاضر رشد اقتصادی را اولویت نخست می دانند و سیاست تورم ستیزی را در اولویت دوم قرار داده اند و ECB جزء بانکهایی است که هنوز مواضع خود را در خصوص مبارزه با کاهش رشد اقتصادی عوض نکرده است .

این مسئله پس از آنکه بانک مرکزی اروپا در جلسه قبلی اقدام به طور غیر منتظره کاهش نرخ بهره کرد موجب تضعیف یورو شد اما با بوجود آمدن نشانه هایی از عقب نشینی شاهد هستیم که علی رغم چشم انداز منفی نرخ بهره اروپا یورو در حال جبران قسمتی از ضررها می باشد . جلسه امروز به نوعی تکلیف یورو و موضع رسمی ECB را مشخص می کند و پیش بینی جدید رشد اقتصادی و تورم از سوی بانک مرکزی اروپا، نقطه عطفی در روند یورو خواهد بود .

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر می بینید سقف ابر ایچیموکوی در نرخ ۱٫۳۶۷۷ قرار دارد که در صورت تثبیت قیمت در بالای سطح ۱٫۳۶۲۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از حرکت کاهشی ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵) می تواند به ترتیب به سطح ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۷۵ و ۱٫۳۶۸۰ برسد .

برای امروز تا قبل از خبر ساعت ۱۷:۰۰ و کنفرانس خبری دراقی سفارشات خرید یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ ساعته و کف ابر ایچیموکوی یک ساعته) الی ۱٫۳۵۳۰ با حد استاپ زیر منطقه ۱٫۳۵۲۰ و سفارشات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۷۵ – ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۷۰۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارند.

ECB تنها بانکی نیست که امروز تشکیل جلسه می دهد . بانک مرکزی انگلستان نیز امروز در نشستی نرخ جدید نرخ بهره را اعلام خواهند کرد که انتظار میرود تغییری در نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه خود اعمال نکند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

سیگنال امروز زوج ارز دلار- ین ژاپن نشان دهنده محدود شدن حرکت کاهشی در منطقه ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۸۰ است و این احتمال وجود دارد که پس از انجام حرکت اصلاحی به نزدیکی منطقه ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۸۰، روند افزایشی به سوی ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۴۰ آغاز گردد.

سفارشات خرید امروز این زوج ارز به ترتیب در دو مرحله ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۸۰ بعدی در منطقه ۱۰۱٫۶۰ الی استاپ ۱۰۱٫۴۰ چیده شده اند البته باید توجه داشت که در معاملات بین روز احتمال صعود قیمت به بالای ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۴۰ چندان زیاد نیست زیرا سفارشات فروش به ترتیب در منطقه ۱۰۲٫۳۰ ، ۱۰۲٫۴۰ تا ۱۰۲٫۷۰ قرار دارند.

برای امروز پیش بینی می کنیم که تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۰۱٫۶۵ و ۱۰۱٫۵۴ ( بالاترین سطح روز ۸ جولای) بتواند به تشکیل حرکت صعوددی جدیدی بیانجامد و خطوط تنکان سن نیز سیگنال خرید صادر کرده اند.

به باور ما تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت اصلی ۱۰۱٫۳۸ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ اصلاحی از حرکت کاهشی ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵) درصدی قرار دارد پتانسیل صعود قیمت همچنان وجود دارد و البته برای امروز پیشنهاد می کنیم که در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۴۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کنید.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۳۸٫۶۰ و ۱۳۸٫۴۰ سفارشات فروش نیز در محدوده ۱۳۹٫۲۵ ، ۱۳۹٫۳۰ بعدی در  ۱۳۹٫۵۵ الی ۱۳۹٫۶۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز سفارشات فروش امروز در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۷۰  ،۰٫۹۰۸۰ ، ۰٫۹۱۰۰ تا ۰٫۹۱۱۰ و با حد تارگت و سود در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز USDCAD نیز سفارشات خرید در حدود ۱٫۰۶۵۰ ، تا استاپ زیر ۱٫۰۶۴۰ و سفارشات فروش در ۱٫۰۷۰۰ الی ۱٫۰۷۱۰ چیده شده اند.

امروز در زوج ارز EURCHF نیز قیمت در روندی خنثی مابین ۱٫۲۲۷۰ و ۱٫۲۲۵۰ قرار گرفته است و انتظار می رود این زوج ارز مابین نرخهای ۱٫۲۲۸۰ و ۱٫۲۲۵۰ قرار گیرد. سفارشات فروش نیز در ۱٫۲۲۷۰ تا ۱٫۲۲۸۰ و سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۲۲۶۰ و ۱٫۲۲۵۰ قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن