تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان در روندی آرام مابین نرخهای ۹۶٫۳۰ و ۹۷٫۵۵ دلار/بشکه در نوسان است اما در روند اصلی، تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت اصلی ۹۵٫۸۳ است، حرکت صعودی پایدار است.

همانگونه که در نمودار زیر به مشاهده می کنید موج اخیر ایجاد شده در قیمت نفت خام سبک آمریکا یک موج بسیار قدرتمند و قوی است که می تواند قیمت را تا سطح ۹۸٫۳۵ بالا بکشاند که این هدف همانطور که دیروز اشاره کردیم در محدوده خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی اصلاحی از ۹۱٫۷۷ به ۱۰۸٫۹۹ قرار گرفته است.

آرایش جدید در نمودار زیر نمایش یک موج ادامه‌ دار برای قیمت نفت تا خط روند رسم شده در تونل جدید است که هنوز در آن روند صعودی پایان نیافته است. به همین خاطر تا هنگامی که قیمت نفت در بالای سطح حمایت ۹۶٫۳۰ و ۹۵٫۸۳ قرار دارد، روند حرکت افزایشی است و افزایش قیمت به بالای سطح ۹۷٫۵۵، احتمال تقویت بیشتر قیمت تا نرخ ۹۸٫۳۵ و حتی ۱۰۰٫۳۸ را بیشتر خواهد کرد.

از این رو با توجه به رویدادهای فاندامنتال و تکنیکال، احتمال افزایش بیشتر نفت در کوتاه مدت تا سطح ۹۸٫۳۵ وجود دارد و در صورت شکست این سطح نیز می بایست در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۱۰۰٫۳۸ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود.

واکنش امروز بازار به اعلام آمارهای اشتغال ایالات متحده، می تواند نشانه ای از یک تغییر مهم در حرکت ارزها و بطور کلی تغییر در وضعیت بازارهای مالی تلقی شود زیرا می تواند جهت تصمیم گیریهای آتی بانک مرکزی آمریکا را مشخص کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال کماکان بر تحلیل قبلی خود پایبند هستیم و از آنجایی که  قیمت همچنان در درون تونل افزایشی قرار دارد به احتمال زیاد قیمت آن دوباره به سطح ۱۱۲٫۴۹ دلار/بشکه افزایش می یابد  و شکست این سطح موجب صعود بیشتر به سوی ۱۱۳٫۹۰ می شود.

این سطح مقاومت و رزیستنس همانگونه که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C  قرار گرفته است و مقاومت بعدی بر روی سطح فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است و کاملا مشخص است که ضلع بالای خط روند تونل، هدفی در حدود سطح ۱۱۴٫۷۷ ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را مشخص می نماید.

این در حالی است در حرکت نزولی نفوذ قیمت نفت برنت به زیر کف تونل نشان از شکست غلط اخیر سطح ۱۱۲٫۴۹ دارد که می تواند موجب کاهش قیمت و نقض سناریوی افزایشی شود.

رویدادهای فاندامنتال و تکنیکال می تواند تا زمانیکه قیمت در درون تونل افزایشی قرار دارد موجب تسریع در روند افزایشی و رسیدن قیمت به سطح ۱۱۳٫۹ دلار/بشکه گردد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید. در حال حاضر عمده توجه معامله گران به گزارش آمار اشتغال آمریکا است که امروز راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت