تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

اگر بخواهیم از میان ارزهای اصلی یکی را به عنوان موفقترین  انتخاب کنیم ، قطعا یورو می تواند انتخاب مناسبی باشد . جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) روز گذشته برگزار شد و اگرچه نرخ بهره در عدد ۰٫۲۵% باقی ماند اما سخنان دراقی پس از اعلام نرخ موجبات خوشحالی خریداران یورو را فراهم آورد.

دیروز پس از سقوطی که یورو پس از اعلام آمارهای مثبت اقتصادی از آمریکا تا سطح ۱٫۳۵۴۳ نمود، پس از سخنرانی ماریو دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) به شدت با افزایش روبرو شد و روند حرکت همچنان صعودی است و در حال حاضر در بالاترین سطوح ۵ هفته گذشته قرار گرفته است و امروز در انتظار اعلام آمار اشتغال آمریکا می باشد.

این حرکت صعودی زمانیکه اتفاق افتاد که دیروز ریس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس خبری ماهیانه خود هیچ اشاره ی مستقیمی به گسترش سیاستهای انبساطی و کاهش نرخ بهره نکرد و همین امر به افزایش بازدهی اوراق قرضه آلمان به بالاترین سطح ۷ هفته گذشته کمک کرد که عاملی در جهت تقویت یورو در مقابل ارزهای اصلی بود. این روند افزایشی یورو در مقابل دلار آمریکا، با شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۳۶۲۸ و ۱٫۳۶۵۰ شدت بیشتری به خود گرفته است.

سطح مقاومت اولیه همانطور که در نمودار زیر مشخص است، بر روی نرخ ۱٫۳۶۷۷ ( سققف ابر ایچیموکوی روزانه و بالاترین سطح روز گذشته ) است که شکسته شدن این سطح می تواند قیمت را تا سطح ۱٫۳۶۹۶ ( پایین ترین سطح ۳۰ اکتبر) و ۱٫۳۷۰۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵) سپس ۱٫۳۷۳۹ برساند.

در معاملات امروز برخی از سفارشت خرید یورو در مقابل دلار به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۳۰ الی منطقه ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۰۰ تا ۱٫۳۵۸۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) چیده شده اند.

در هر صورت همانطور که در بالا اشاره کردیم ، مهمترین خبر امروز، اعلام گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه نوامبر است. برای امروز انتظار بازار در حدود ۱۸۰۰۰۰+ است که اگر خبر نهایی  بالاتر از این عدد اعلام شود برای دلار مثبت و اگر پایین تر از این عدد اعلام شود برای دلار در مقابل ارزهای اصلی منفی خواهد بود .

در حال حاضر قیمت جهانی اونس طلا نیز در منطقه ای مابین ۱۲۱۱ و ۱۲۵۱ در حال نوسان است و پس از خبر امروز قطعا یکی از این دو سطوح شکسته خواهند شد . دیگر زوج ارزها و همچنین نفت نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر امروز تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد .

بنابراین بهتر است تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر واکنش بازارها به خبر اشتغال آمریکا بمانیم و این گزارش می تواند تا حد زیادی نشان دهنده تصمیمات آتی بانک فدرال در روز ۱۸ دسامبر باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو