تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

هم اکنون در حدود پنج روز است که قیمت اونس طلا در نوار بسیار باریکی در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این فلز دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند و اتفاقا اگر به تایم فریم ۱ ساعته در نمودار زیر نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید .

البته هر چند در تایمهای کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی . بطوریکه مقاومت ۱۲۵۱ و حمایت ۱۲۱۱ هنوز دست نخورده باقی مانده اند و این منطقه همچمون حصاری برای این اونس طلا عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است.

روز جمعه تعداد مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) آمریکا در شرایطی که بازار به شدت منتظر این خبر بود اعلام شد . عموم فعالان بازار انتظار عددی در حدود ۱۸۰۰۰۰+ را داشتند اما ۲۰۳۰۰۰+ آماری بود که سرانجام بازار از آن آگاه شد که بی هیچ تردیدی آمار مثبتی محسوب می شود اما در واکنش به این خبر شاهد تحرک چندانی نبودیم و رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است.

برای مشخص شدن حرکت اونس طلا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۲۵۱ و ۱۲۰۰ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت این فلز نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۲۵۱ و سطح حمایت ۱۲۰۰ شکسته نشده است.

در حال حاضر، قیمت بیشتر بر اساس تمایلات بازار در خصوص گمانه زنی ها از کاهش محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا و تحولات در زمینه عرضه و تقاضا معامله می شود و نوسانات قیمت چندان تناسبی با آمارهای اقتصادی آمریکا ندارد زیرا روز جمعه با وجود اینکه شاخص اشتغال ماهیانه آمریکا فراتر از پیش بینی ها اعلام شد اما قیمت جهانی اونس طلا هنگام اعلام خبر مشوش بود و پس از اندکی کاهش راه بجایی نبرد و سکوت کرد .

روز جمعه نیز به دلیل بستن پوزیشن های فروش، نشانه های مثبتی در وضعیت قیمت ظاهر شد و فرصت مناسبی برای خرید در کف قیمت (۱۲۱۱ الی ۱۲۰۰) برای معامله گران فراهم آمد و محدوده ۱۲۵۰ فعلا سقف قیمت را تشکیل داده است که فروشندگان را وارد بازار می کند. بنابراین تا تشکیل جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۸ دسامبر بازار برای تعیین جهت، به شکست یکی از سطوح ۱۲۰۰ یا ۱۲۵۱ توجه دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا