تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

هفته گذشته، قیمت نفت خام سبک آمریکا با صعود شدید خود به بالای سطح ۹۵٫۸۳ دلار/بشکه رسید و اکنون راه برای افزایش به سوی سطح ۹۸٫۳۵ کاملاً هموار شده است.

در تایم فریم ۱ ساعته قیمت با عبور از مقاومت مهم ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی در بالای سطح حمایت ۹۵٫۸۳ و ۹۶٫۲۵ در حال تثبیت می باشد. برآیند کلی تحولات تکنیکال نفت، احتمالاً به تقویت بیشتر قیمت خواهد انجامید و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند نفت از صعودی به نزولی وجود ندارد .

برای امروز صعود قیمت به بالای نرخ ۹۸٫۰۵ ( بالاترین سطح روز جمعه) ممکن است که در این صورت، اهداف بعدی، صعود تا سطوح ۹۸٫۳۵ ، ۹۸٫۶۰ و ۹۹٫۴۰ الی ۱۰۰٫۳۸ خواهند بود که این هدف آخر بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است.

لذا برای امروز هدف معامله خرید نفت در سطح ۳۸٫۲ درصدی تصحیح فیبوناچی بر روی نرخ ۹۸٫۳۵ و بعد از آن سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی در نرخ ۱۰۰٫۳۸ می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

از این رو برای امروز با توجه به شکل گرفتن تمایلات صعودی احتمال رشد قیمت به سطح ۹۸٫۳۵ و ۹۸٫۶۰ الی ۹۹٫۴۰ و دستیابی به هدف های بالاتر، محتمل گردیده است و در حرکت نزولی تنها با شکسته شدن سطح حمایت اصلی ۹۶٫۲۵ دلار/بشکه می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

تغییرات چندانی برای قیمت نفت برنت دریای شمال در طی چند روز گذشته صورت نگرفته است و نوسانات بسیار سنگینی بر قیمت نفت وارد شده اما قیمت هم اکنون در بالای سطوح حمایت در حال تثبیت است. در این مسیر، تنها سطح حمایتی که دیده می شود نرخ ۱۱۱٫۰۸ دلار/بشکه است که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی است .

برای امروز همانطور که قبلا نیز گفتیم فعلا قیمت در درون کانال تثبیت شده است و به همین خاطر بازار بطور مشخص دارای تمایلات مثبت است که هرچند جالب توجه است، اما پس از عدم توانایی قیمت در شکست کف کانال، شرایط برای افزایش قیمت را تداعی می کند.

برای قیمت نفت برنت با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در درون کانال افزایشی قرار دارد و کاملا در بالای سطح ۱۱۱٫۰۸ تثبیت شده است انتظار می رود حرکت صعودی کماکان ادامه یابد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۱۲٫۴۹ هدف بعدی، صعود قیمت تا نرخ ۱۱۳٫۹۰ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت