تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

بله… بار دیگر ادامه حرکت افزایشی و صعود قیمت یورو به نرخهای جدید در طی ۵ هفته گذشته… اما در ادامه روز، حرکت اصلاحی آرامی از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۷۳۰ شکل گرفت و قیمت به منطقه ۱٫۳۷۰۰ بازگشت .

همچنان بر این باوریم که روند حرکت یورو کماکان صعودی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت افزایشی دنبال می کنیم و می بایست استاپهای خرید را در پایین سطح ۱٫۳۶۵۰ قرار داد. فعلا جو کلی یورو همچنان افزایشی است بطوریکه امروز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۶۶۰ الی ۱٫۳۶۵۰ چیده شده اند.

از این رو در محدوده نرخهای فوق فرصتهای مناسبی برای خرید با هدف ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۴۰ الی ۱٫۳۷۵۰ دیده می شود زیرا در این منطقه برخی از سفارشات فروش وجود دارند که ما پیشنهاد می کنیم برای معاملات امروز در نزدیکی همین منطقه نسبت به تسویه خرید یورو اقدام کنید.

در طول هفته جاری نیز با توجه به واکنش سریع بازار نسبت به فروش دلار و خرید ارزهای پربازده که پس از اعلام آمار مثبت و قوی اشتغال آمریکا صورت گرفت، به نظر می رسد که هدف این زوج ارز دسترسی به سطح ۱٫۳۸۳۳ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳ و بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از سقوط ۱٫۴۹۴۰ به ۱٫۲۰۴۲) می باشد.

از آنجاییکه همچنان بر این باوریم که روند حرکت یورو صعودی است، به خرید یورو در نرخهای پایین ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار روزانه قیمت آن کاملا در بالای سطح ۱٫۳۶۳۷ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) تثبیت شده است.

سطوح حمایت نیز به ترتیب در ۱٫۳۶۷۷ ( پایین ترین سطح ۵ دسامبر) ، ۱٫۳۶۳۷ ، ۱٫۳۶۳۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) ، ۱٫۳۶۰۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) قرار دارند و هر کدامیک از این سطوح فرصت مناسب برای ورود به پوزیشن خرید یورو با هدف ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۵۰ ایجاد می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

با نگاهی به نمودار روزانه، شاهد تشکیل الگوی صعودی در این زوج ارز هستیم. بی تردید، خریداران در حال تلاش برای عبور قیمت از سطوح ۱۰۳٫۳۰ ، ۱۰۳٫۴۰ و ۱۰۳٫۵۰ هستند که اگر این حرکت صورت گیرد، هدف بعدی رسیدن قیمت به سطح ۱۰۳٫۷۴ (بالاترین حد سال ۲۰۱۳ در ماه مه) خواهد بود.

برای امروز اکثر سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۹۰ ، ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۲٫۷۰ الی استاپ ۱۰۲٫۵۰ با حد سود در محدوده ۱۰۳٫۳۰ الی ۱۰۳٫۵۰ چیده شده اند.

با توجه به اینکه قیمت در بالای خط تنکان سن بسته شده است اشتیاق خریداران به ادامه حرکت صعودی و عبور از سطح ۱۰۳٫۳۰ و ۱۰۳٫۵۰ بیشتر است.

فقط توجه داشته باشید که هدف نظری ما در ادامه حرکت صعودی این زوج نرخ ۱۰۳٫۷۴ است اما برای احتیاط می بایست قبل از آن اقدام به حفظ سود نمود و از این رو پیشنهاد می شود در محدوده نرخهای ۱۰۳٫۳۰ تا ۱۰۳٫۵۰ اقدام به خروج از پوزیشنهای خرید کنیم.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید در دو مرحله  حدود ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۰٫۸۰ الی استاپ ۱۴۰٫۷۵ و بعدی منطقه ۱۴۰٫۶۰ الی ۱۴۰٫۵۰ چیده شده اند و سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۵۵ – ۱۴۱٫۶۰ الی ۱۴۱٫۷۵ تا استاپ ۱۴۲٫۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن