تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در طی چند روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی بسیار آرام به حرکت خود ادامه داده است و همچنان در تلاش برای عبور از سطح مقاومت اصلی ۹۸ دلار/بشکه می باشد و به نظر می آید که این کالا تاب بالا ماندن را داشته باشد .

هیچ دلیلی برای تغییر تحلیلهای روز گذشته وجود ندارد و در تایم فریم ۱ ساعته قیمت همچنان با عبور از مقاومت مهم ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی در بالای سطح حمایت ۹۵٫۸۳ و ۹۶٫۲۵ در حال تثبیت می باشد.

همانطور که روز گذشته گفتیم برآیند کلی تحولات تکنیکال نفت، احتمالاً به تقویت بیشتر قیمت خواهد انجامید و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند نفت از صعودی به نزولی وجود ندارد .

برای امروز صعود قیمت به بالای نرخ ۹۸٫۰۵ ( بالاترین سطح روز جمعه) ممکن است که در این صورت، اهداف بعدی، صعود تا سطوح ۹۸٫۳۵ ، ۹۸٫۶۰ و ۹۹٫۴۰ الی ۱۰۰٫۳۸ خواهند بود که این هدف آخر بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است.

لذا برای امروز هدف معامله خرید نفت در سطح ۳۸٫۲ درصدی تصحیح فیبوناچی بر روی نرخ ۹۸٫۳۵ و بعد از آن سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی در نرخ ۱۰۰٫۳۸ می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

از این رو برای امروز با توجه به شکل گرفتن تمایلات صعودی احتمال رشد قیمت به سطح ۹۸٫۳۵ و ۹۸٫۶۰ الی ۹۹٫۴۰ و دستیابی به هدف های بالاتر، محتمل گردیده است و همانطور که روز گذشته گفتیم در حرکت نزولی تنها با شکسته شدن سطح حمایت اصلی ۹۶٫۲۵ دلار/بشکه می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان اختلاف قیمت آن با نفت خام سبک آمریکا رو به کاهش است و امروز میزان این اسپرد به ۹ دلار رسید و در نمودار زیر مشاهده می شود که حدود سطح ۱۱۲٫۴۹ دلار/بشکه مانع از ادامه حرکت صعودی نفت برنت شده است .

در بازار انرژی روند کاهشی قیمت نفت برنت برخلاف قیمت نفت خام سبک آمریکا ادامه دارد و قیمت آن همچنان در حال کاهش است و قیمت به زیر سطح ۱۱۰ رسیده است (در هنگام نگارش این تحلیل) و در شرایط فعلی، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

اکنون به نظر می رسد با نفوذ قیمت به زیر کف تونل حرکت صعودی از تب و تاب افتاده است و راه برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۰۹ هموار شده است و چنانچه امروز شکسته شود، می توان به انتظار کاهش بیشتر قیمت نفت برنت بود.

معامله گران می بایست توجه داشته باشند که قیمت نفت برنت با شکست خط روند پایینی تونل با مانع ۱۱۱٫۰۸ مواجه است و احتمالاً فرصتهایی برای فروش در این سطح بوجود آید.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال تصور می شود که حرکت نزولی ادامه یابد و برای معاملات امروز احتمال شروع حرکت کاهشی بسیار زیاد خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت