تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

بطور کل این هفته را تا بدین لحظه می توان هفته رکوردها نامید . یورو ، پوند و نفت هر سه به بالاترین حدود خود در این چند ماهه گذشته رسیدند و دیگر کالایی که باید انتظار شکستن رکورد آن در روزهای آتی را داشت طلا خواهد بود مخصوصا اگر بتواند به بالای سطوح مقاومت اصلی ۱۲۵۱ و ۱۲۵۵ برسد که آنهم با توجه به نزدیک شدن به جلسه روز ۱۸ دسامبر بانک مرکزی آمریکا فعلا معلوم نیست اما اگر به هر دلیلی این منطقه شکسته شود دور جدید خریدهای طلا آغاز می شود در غیر این صورت فعلا تا روز ۱۸ دسامبر در منطقه خنثی بین سطوح ۱۲۱۲ و ۱۲۵۱ در نوسان است.

در هر صورت یورو سرانجام مقاومت ۱٫۳۷۵۰ را در هم شکست در حال حاضر در نزدیکی این منطقه در نوسان است. خبر های ریز و درشتی که از اظهارات برخی از اعضای بانک مرکزی اروپا می رسد همگی در جهت این هستند که فعلا بانک مرکزی اروپا تمایلی به کاهش نرخ بهره و گسترش سیاستهای انبساطی ندارد .

همانطور که در یادداشتهای روزهای پیشین اشاره کردم موجی که بعد از گزارش آمار اشتغال آمریکا بازار را در نوردید اولین موج از سلسله امواجی خواهد بود که دلار را به قهقرا خواهد برد و با افزایش جریان ریسک پذیری و تقاضا برای خرید ارزهای پربازده چنین تضعیفی برای دلار می رفت و ای بسا که کار برای دلار از اینها هم مشکلتر شود و به تقویت بیشتر یورو، پوند و فرانک سویس کمک کند .

با توجه به اینکه یورو همچنان در بالای سطح ۱٫۳۷۰۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی اصلاحی از سقوط ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵) قرار دارد ، در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد و به همین صورت در بالای این سطح قرار گیرد، راه یورو برای رسیدن و گذر کردن از منطقه ۱٫۳۸۰۰ و رسیدن به سطح ۱٫۳۸۳۳ ( بالاترین سطح روز ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳ و بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی درازمدت ۱٫۴۹۴۰ به ۱٫۲۰۳۰) هموار خواهد شد .

برای امروز از روی سیستم های معاملاتی بازار اینطور استنباط می شود که سفارشات خرید حرفه ای ها در حدود منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۳۰، ۱٫۳۷۱۰ الی ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند که ما برای امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۷۰ ، ۱٫۳۷۹۰ الی ۱٫۳۸۰۰ نسبت به خروج از پوزیشن های خرید اقدام کنید زیرا برخی از سفارشات فروش به ترتیب در سه مرحله نزدیکی ۱٫۳۷۷۰  بعدی در ۱٫۳۷۹۰ – ۱٫۳۸۰۰ و مرحله آخر در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۳۰ – ۱٫۳۸۳۵ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

روزی دیگر و رکوردی دیگر برای این زوج و نزدیک شدن قیمت به بالاترین سطح ۵ ساله گذشته یعنی سطح ۱۰۳٫۷۴ اما امروز صبح نزدیک شدن به مقاومت روانی ۱۰۳٫۵۰ باعث شد تا این زوج ارز نتواند این قدرت را حفظ کند و با موجی ملایم به منطقه ۱۰۳٫۰۰ تضعیف شد.

اگر بخواهیم از میان ارزهای اصلی سه جفت ارز را به عنوان موفقترین انتخاب کنیم ، قطعا زوج ارزهای دلار- ین ژاپن ، پوند – ین ژاپن و یورو – ین ژاپن می توانند انتخاب مناسبی باشند. از این رو همچنان بر این باوریم که حرکت صعودی ادامه دارد و از این رو، کماکان منتظر تقویت بیشتر تا نرخ ۱۰۳٫۷۴ (بالاترین سطح ۲۲ مه سال ۲۰۱۳) هستیم.

بسته شدن دو روز قیمت در بالای خط تنکان سن سیگنال خرید صادر کرده است و یک بررسی اجمالی نیز نشان می دهد کسانی که قصد خرید ارزهای اصلی را دارند بهترین گزینه برای ارز مقابل ین ژاپن می باشد . به عبارتی خرید زوج ارزهای فوق الذکر بهترین گزینه برای معامله ین ژاپن می باشد . بطوریکه زوج ارزهای یورو – ین ژاپن و پوند- ین ژاپن به بیشترین حد معاملاتی خود در ۵ ساله گذشته رسیده اند.

برای امروز در زوج ارز دلار- ین ژاپن سفارشات خرید در حدود ۱۰۳٫۰۰ ، ۱۰۲٫۸۵ ، ۱۰۲٫۸۰ الی منطقه ۱۰۲٫۶۰ و ۱۰۲٫۵۰ قرار دارند که پیشنهاد می شود به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۵۰ ، ۱۰۳٫۶۵ – ۱۰۳٫۷۰ الی ۱۰۳٫۸۵ و ۱۰۴٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز سفارشات خرید حرفه ای های بازار در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۴۰ ، ۱۴۱٫۳۰ و ۱۴۱٫۲۰ الی ۱۴۱٫۰۰ سفارشات فروش معامله گران نیز در حدود منطقه نزدیکی ۱۴۲٫۲۰ ، ۱۴۲٫۳۰ الی منطقه استاپ ۱۴۲٫۴۰ و ۱۴۲٫۵۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن