تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

مهمترین جریان غالب در بازار ادامه روند نزولی ایندکس جهانی دلار آمریکا بود. اکنون تاثیر سقوط دلار در مقابل ارزهای اصلی در روند حرکت اونس طلا نیز پدیدار شده و به دلیل تغییر تمایلات، حرکت افزایشی اونس طلا به سرعت ادامه دارد. نمودار یک ساعته پایین به روشنی نشان می دهد با پایان حرکت کاهشی احتمال شروع افزایش جدید برای قیمت جهانی اونس طلا وجود دارد.

سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۲۵۴ قرار داشت که دیروز کاملا شکسته شد و قرار گرفتن قیمت در بالای نرخ ۱۲۵۰ تاییدی بر ادامه حرکت صعودی خواهد بود. به نظر می رسد با کاهش شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا کماکان روند افزایش طلا قدرتمندانه ادامه یابد و به نرخهای بالای ۳ هفته گذشته تقویت شود.

با ادامه تضعیف عمومی دلار، حرکت صعودی اونس طلا شدت بیشتری خواهد گرفت و در طی ۲۴ ساعته گذشته دلار در برابر تمامی ارزها به غیر از ین ژاپن به شدت تضعیف شده به طوریکه در برابر یورو به مرز ۱٫۳۸۰۰ و در برابر پوند به سطح ۱٫۶۵ نزدیک شد که رکوردی دیگر برای پوند در طی دو ساله گذشته محسوب می شود. طلا که همواره با دلار رابطه ای معکوس دارد نیز همچنان در بالای سطح ۱۲۵۰ تثبیت شده است .

در حرکت صعودی، نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۶۸ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی اصلاحی از سقوط ۱۳۶۱ به ۱۲۱۱) می تواند ادامه روند صعودی اونس طلا را تا سطح ۱۲۸۵ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نوید بخش باشد. امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت افزایشی اونس طلا برای بازگشت به محدوده های بالای قیمت ۱۲۸۵ کمک کند.

با این حال، به یاد داشته باشید که انتظار اصلی بازار، جلسه بانک مرکزی آمریکا است که هفته آینده روز چهارشنبه برگزار می شود. 

از نظر تحلیل تکنیکال ، تثبیت قیمت در بالای منطقه ۱۲۵۰ بیانگر آن است که روند افزایشی قیمت از نرخ ۱۲۱۱ (پایین ترین سطح روز ۶ دسامبر) ادامه داشته و با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۸ هدف رسیدن به سطح ۱۲۸۵ خواهد بود. سطح حمایت مستحکم نیز بر روی منطقه ۱۲۵۵ و ۱۲۵۰ تشکیل شده اند که می تواند هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی را متوقف کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا