تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

چنانکه دیروز اشاره کردیم، احتمال شروع حرکت افزایشی این زوج ارز وجود دارد و بسته شدن متوالی قیمت یورو در بالای سطح ۱٫۳۷۰۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی اصلاحی از سقوط ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵) و تثبیت کامل بالای سقف اندیکاتور ابر ایچیموکوی روزانه (۱٫۳۶۳۵) خود گواهی بر صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱٫۳۸۳۳ می باشد.

برای امروز اکثر سفارشات خرید یورو در حدود منطقه ۱٫۳۷۵۰ ، ۱٫۳۷۴۰ بعدی در ۱٫۳۷۲۰ الی ۱٫۳۷۱۵ چیده شده اند که فرصت برای ورود به پوزیشن های خرید ایجاد می شود و در نتیجه، هدف ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۷۹۰ الی ۱٫۳۸۰۰ نمایان می شود که همانند دیروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۸۰ الی ۱٫۳۸۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کنید زیرا برخی از سفارشات فروش یورو در این محدوده چیده شده اند که فعلا مانع از پیشروی بیشتر یورو شده است.

مقاومت قیمت نیز در ۱٫۳۸۲۰ و ۱٫۳۸۳۰ با استاپ بالای ۱٫۳۸۵۰ وجود دارند که همچون سدی در برابر صعود یورو عمل می کنند. با توجه به تضعیف عمومی ایندکس جهانی دلار آمریکا انتظار می رود خریداران بیشتری در نرخهای بین ۱٫۳۷۵۰ تا ۱٫۳۷۱۵ اقدام به ورود به پوزیشن خرید یورو با هدفهای ۱٫۳۷۸۰ ، ۱٫۳۷۹۰ الی ۱٫۳۸۰۰ کنند.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار – ین ژاپن سفارشات خرید چنانچه امروز به زیر سطح استاپ ۱۰۲٫۴۰ برسد در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۲۰ الی ۱۰۲٫۰۰ ظاهر می شود و سفارشات فروش این زوج ارز نیز به ترتیب در منطقه ۱۰۳٫۰۰ ، ۱۰۳٫۲۰ ، ۱۰۳٫۳۰ ، ۱۰۳٫۴۰ الی منطقه سد ۱۰۳٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز به باور ما برای امروز استمرار حرکت صعودی در بالای منطقه مقاومت ۱۴۱٫۸۰ ، ۱۴۲٫۰۰ الی ۱۴۲٫۲۰ فعلا بسیار سخت و دشوار است و از این رو برای معاملات بین روز در محدوده نرخهای ۱۴۱٫۸۰ تا ۱۴۲٫۲۰ فرصتهای مناسبی برای فروش و در محدوده ۱۴۰٫۶۰ و ۱۴۰٫۵۰ فرصتهای مناسبی برای خرید دیده می شوند.

در این زوج ارز همان طور که در نمودار زیر مشخص است منطقه حمایت قیمت در حدود کف ابر ایچیموکوی ساعتی قرار دارد که نزدیک به خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته با حد استاپ زیر ۱۴۰٫۸۰ می باشد که انتظار میرود در نزدیکی سطح ۱۴۰٫۶۰ و ۱۴۰٫۵۰ خریداران بیشتری را وارد بازار کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته زوج ارز یورو – ین ژاپن

یوروین