تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

 :EurUsd

قیمت این زوج ارز همچنان در بالاترین نرخهای ۶ هفته گذشته در حال تثبیت است و رشد نرخ بهره کوتاه مدت اروپا و گمانه زنی ها از عدم کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا از عوامل اصلی تقویت یورو محسوب می شوند که البته می توان دلیل آن را تا حد زیادی به اقدام بانکهای اروپایی برای بازگردادن سرمایه خود به داخل منطقه اروپا نسبت داد.  

معمولا در پایان سال بانک های اروپایی منابع مالی خود را برای تقویت سرمایه خود قبل از اینکه بانک مرکزی اروپا کیفیت دارایی ها آنها را بررسی کند به داخل منطقه اروپا بازمی گردانند که همین امر موجب تقاضای یورو می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال ، تثبیت قیمت در بالای سطح ۱٫۳۷۰۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۲۹۵) که پیشتر به آن اشاره کرده بودیم، موجب صعود یورو تا نرخهای ۱٫۳۸۱۱ گردید اما مجدد به خاطر قرار گرفتن برخی از سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۱۰ به زیر نرخهای ۱٫۳۸۰۰ برگشت.

برای امروز سفارشهای خرید یورو در سه مرحله ۱٫۳۷۷۰- ۱٫۳۷۶۰ و ۱٫۳۷۵۰ – ۱٫۳۷۴۰ بعد از آن در منطقه حول و حوش ۱٫۳۷۲۰ چیده شده اند که امروز ما پیشنهاد می کنیم در حدود سطوح ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۱۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کنید زیرا برخی از سفارشات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۰۰ – ۱٫۳۸۱۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ الی سد مقاومت ۱٫۳۸۵۰ قرار دارند.

در نمودار زیر همچنین خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال خرید را صادر کرده اند که پتانسیل افزایش یورو را نشان می دهد. البته باید به نازک شدن ابر ایچیموکو در نمودار زیر توجه داشت که این نازک شدن ابر به معنی آن است که ریسک کاهش شدید و ناگهانی قیمت را نباید دست کم گرفت.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در سه مرحله ۱۰۲٫۴۰ ، ۱۰۲٫۳۰ الی منطقه ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ چیده شده اند و سفارشهای فروش نیز در منطقه ۱۰۳٫۰۰ تا ۱۰۳٫۲۰ به چشم می خورند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱۴۰٫۹۰ و سفارشات فروش در دو مرحله ۱۴۲٫۰۰ ، ۱۴۲٫۲۰ الی منطقه ۱۴۲٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو