تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال  

از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی اخبار چندانی دیده نمی شود، انتظار داریم، قیمت نفت خام سبک آمریکا مابین نرخهای ۹۷٫۱۰ و ۹۸٫۷۰ دلار/بشکه در روندی خنثی قرار گیرد.

بطور کلی، تغییرات قیمت در بازار نفت عمدتاً تحت تاثیر نوسانات سایر بازارهای مخصوصا بازارهای سهام است و با برجسته شدن یکی از این بازارها، تغییرات قیمت بازار نفت بر مبنای آن صورت می گیرد.

عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۹۸٫۷۰ احتمال شروع حرکت نزولی را به سوی سطح حمایت ۹۷٫۱۰ فراهم کرده اما در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی قرار گرفته است .

به نظر می رسد که قیمت هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۹۸٫۷۰ است و از این رو، احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن خرید در محدوده نرخهای بالای ۹۸٫۷۰ و فرصتهای برای ورود به پوزیشن فروش در محدود زیر سطح ۹۶٫۲۵ ایجاد شود.

دامنه معاملات قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که دیروز گفتیم مابین نرخهای ۹۷٫۱۰ و ۹۸٫۷۰ قرار دارد که این دو سطح به ترتیب سطوح حمایت و مقاومت نفت خام محسوب می شوند.

باید توجه داشت تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۹۷٫۱۰ و ۹۶٫۲۵ قرار دارد، امکان تشکیل حرکت افزایشی به سوی سطح ۹۸٫۷۰ نیز وجود دارد و چنانچه این سطح شکسته شود می بایست در انتظار افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۹۹٫۴۰ و ۱۰۰ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان پایین آمدن اختلاف قیمت آن با نفت خام سبک آمریکا مدتی است که مورد توجه معامله گران بازار نفت است و در نمودار زیر می بینیم که قیمت آن  در سراشیبی سقوط قرار گرفته است .

همانطور که در تحلیلهای اخیر سایت بدان اشاره کردیم به باور ما روند کاهشی قیمت نفت برنت دریای شمال ادامه دار خواهد بود و قیمت آن همچنان در حال ریزش می باشد.

همانگونه که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید پس از عدم توانایی نفت برنت در تثبیت بالای سطح ۱۱۱٫۰۸ دلار/بشکه قیمت آن تحت فشارهای نزولی قرار گرفته است و در هنگام نگارش این تحلیل قیمت نفت برنت در محدوده زیر کف تونل افزایشی قرار گرفته است. از این رو در شرایط فعلی احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال وجود دارد.

براساس آنچه که قبلا نیز اشاره شد اکنون به نظر می رسد با نفوذ قیمت به زیر کف تونل حرکت صعودی از تب و تاب افتاده است و راه برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۰۹ هموار شده است و چنانچه این سطح شکسته شود، می توان به انتظار کاهش بیشتر قیمت نفت برنت بود.

معامله گران بازار نفت می بایست توجه داشته باشند که قیمت نفت برنت با شکست خط روند پایینی تونل با مانع جدی ۱۱۱٫۰۸ مواجه است و احتمالاً دوباره فرصتهایی برای فروش در نرخهای بالا بوجود آید.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال تصور می شود که حرکت نزولی ادامه یابد و احتمال شروع حرکت کاهشی قیمت نفت برنت بسیار زیاد خواهد بود و ادامه فشارهای نزولی می تواند به افت بیشتر قیمت حتی تا سطح ۱۰۶٫۵۱ دلار/بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت