تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود تا محرّک این زوج باشد اما انتظار می رود، حرکت صعودی ادامه یابد. پیش بینی می کنیم روند این زوج ارز در روند خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۸۰۰ به حرکت خود ادامه دهد.

اما در حال حاضر، خریداران در بالای سطح ۱٫۳۷ همچنان با قدرت به حرکت یورو ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد به پوزیشن خرید در محدود نرخهای ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۲۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۶۹۰ ( پایین ترین سطح روز ۹ دسامبر) هستند و سطح حمایت مهم در نرخ ۱٫۳۶۷۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار گرفته است.

به باور ما هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی این زوج موجب خوشحالی معامله گران خواهد شد زیرا فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید در محدوده سطوح نزدیکی ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۲۰ ایجاد می شود.

در حرکت صعودی شکسته شدن سطح ۱٫۳۸۱۱ ( بالاترین سطح روز ۱۱ دسامبر) هدف ۱٫۳۸۱۸ ( بالاترین سطح ۲۸ اکتبر) و بعد از آن ۱٫۳۸۳۳ ( بالاترین سطح ۲۵ اکتبر و بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان خواهد ساخت.

تا زمانیکه خریداران بیشتر هستند، احتمال صعود قیمت تا منطقه مقاومت ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۶۰ وجود دارد. برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۴۰ ، ۱٫۳۷۲۰ الی ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند که بدلیل مقاومت قیمت در محدوده ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۱۰ پیشنهاد می شود در این منطقه یعنی حدود ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۱۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز اعلام مثبت آمارهای اقتصادی آمریکا موجب تقویت این زوج  و افزایش تقاضا برای خرید ارزهای پربازده و رونق معاملات انتقالی (Carry Trade) گردیده است و هم اکنون حرکت قیمت کماکان در روند افزایشی قرار دارد .

از این رو، بر این باوریم با توجه به قرار گرفتن سفارشات خرید در منطقه ۱۰۳٫۳۰ و ۱۰۳٫۰۰ حرکت افزایشی این زوج ارز تا سطح ۱۰۳٫۹۰ پایدار خواهد ماند که این سطح در نزدیکی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی در نرخ ۱۰۴٫۰۳ قرار دارد و برای امروز ترجیح می دهیم که حداقل نیمی از سود حاصل از حرکت افزایشی را در این منطقه خارج کنیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو