تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در نوسانات امروز، قیمت این زوج ارز ابتدا تا سطح ۱٫۳۷۳۰ پایین آمد اما همانطور که در پیامکهای ارسالی امروز اشاره شد با فعال شدن سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۳۰ دوباره قیمت یورو به بالای نرخهای ۱٫۳۷۷۰ بازگشت.

به باور ما روند حرکت این زوج کماکان در شیب صعودی پایدار است و هم اکنون، سطح مقاومت اولیه بر روی منطقه ۱٫۳۷۹۰ و ۱٫۳۸۰۰ قرار دارد و در صورت شکسته شدن این سطح، مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱٫۳۸۱۰ تشکیل شده است .

چنانچه این سطح نیز شکسته شود می بایست در انتظار افزایش به سوی سطح ۱٫۳۸۳۳ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳ در روز ۲۵ اکتبر) باشیم. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۰ الی ۱٫۳۷۱۰ و ۱٫۳۷۰۰ قرار دارند که برای امروز سفارشات خرید نیز در این منطقه چیده شده اند.

حمایت بعدی نیز بر روی نرخ ۱٫۳۶۸۹ ( خط فیبوناچی  ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۱۱) قرار دارد که تمایلات بازار برای خرید یورو را همچنان مثبت نگه داشته است و تنها در صورت شکست این سطح موجب وقفه در افزایش قیمت می شود.

برای امروز چنانچه از محدوده نزدیکی ۱٫۳۷۳۰ وارد خرید شده اید محدوده نزدیکی ۱٫۳۷۹۰ و ۱٫۳۸۰۰ معامله گران اقدام به خروج از معاملات و حفظ سود می کنند زیرا برای برخی از سفارشات فروش در منطقه حول و حوش ۱٫۳۷۹۰ و استاپ ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۱۰ چیده شده اند.

حتی در صورت شروع حرکت صعودی به بالای سطح ۱٫۳۸۱۰، سد مقاومت مستحکم ۱٫۳۸۵۰ مانع از ادامه این حرکت خواهد بود و به احتمال زیاد تا قبل از جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه این زوج ارز در محدوده خنثی بین سطوح ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۸۵۰ در نوسان باشد و انتشار بیانیه سیاستگذاران پولی بانک فدرال رزرو آمریکا می تواند زمینه ساز نوسانات جدیدی در بازار پرتلاطم ارز باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdJpy :

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید هنگامی که قیمت این زوج ارز به سطح ۱۰۳٫۹۲ رسید از ادامه حرکت بازماند و در حرکت اصلاحی و کاهشی امروز قیمت به محدوده نرخهای ۱۰۲٫۶۴ رسید و در مقابل منطقه حمایت ۱۰۲٫۶۰ متوقف ماند و دوباره به نرخهای بالای ۱۰۳٫۰۰ افزایش یافت.

با توجه به قرار گرفتن سفارشهای خرید این زوج ارز در مناطق ۱۰۲٫۶۰ الی ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۴۰ تمایلات بازار نشان می دهد که این زوج ارز برای ادامه حرکت افزایشی آماده است و حتی در صورت شکست سطح استاپ ۱۰۲٫۴۰ سفارشات خرید بعدی در منطقه ۱۰۲٫۱۰ الی ۱۰۲٫۰۰ وجود دارند.

خطوط تنکان سن و کیجون سن همچنان خرید و پتانسیل افزایش قیمت را نشان می دهند و همانگونه که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۱۰۲٫۱۸ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۹۶٫۵۵ به ۱۰۳٫۹۲ قرار دارد.

برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز به ترتیب در محدوده ۱۰۳٫۳۰ ، ۱۰۳٫۴۵ الی ۱۰۳٫۵۰ قرار دارند.  از این رو می توان در محدوده نرخهای نزدیکی ۱۰۳٫۳۰ و ۱۰۳٫۳۵ الی ۱۰۳٫۵۰ اقدام به بستن پوزیشن های خرید نمود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز منطقه حدود ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۰۰ الی ۱۴۰٫۹۰ پتانسیل ورود خریداران و سه منطقه ۱۴۲٫۰۰ تا ۱۴۲٫۱۵ بعدی ۱۴۲٫۲۰ الی ۱۴۲٫۳۰ و مرحله آخر ۱۴۲٫۴۰ تا ۱۴۲٫۵۰ پتانسیل ورود فروشندگان را دارد.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۱۰ و ۰٫۸۹۰۰ سفارشات فروش در منطقه ۰٫۸۹۷۰ و ۰٫۸۹۸۰ الی ۰٫۹۰۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز منطقه ۱٫۰۵۷۰ و ۱٫۰۵۵۰ الی ۱٫۰۵۲۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید و محدوده ۱٫۰۶۰۰ ، ۱٫۰۶۱۰ ، ۱٫۰۶۳۵ الی ۱٫۰۶۴۰ فرصتهای مناسبی برای فروش ایجاد خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن