تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

تغییر چندانی در وضعیت این زوج دیده نمی شود و همانطور که دیروز گفته شد منطقه ۱٫۳۷۳۰ الی ۱٫۳۷۰۰ موقعیت خوبی برای خرید و منطقه ۱٫۳۸۰۰ ، ۱٫۳۸۲۰ الی منطقه ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۵۰ موقعیت خوبی برای فروش است.

خط میانگین متحرک ۱۰ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۷۱۰ قرار دارد و تا زمانیکه قیمت بالای این سطح قرار دارد راه برای صعود و شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۳۸۱۱ (بالاترین سطح هفته گذشته) وجود دارد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت اصلی بر روی نرخ ۱٫۳۶۸۹ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۱۱) تشکیل شده است.

ناتوانی یورو برای رسیدن قیمت به زیر سطح ۱٫۳۷۰۰ به معنای احتمال ادامه حرکت افزایشی است اما همانند روز گذشته که اشاره کردیم محدوده ۱٫۳۸۰۰ و منطقه ۱٫۳۸۲۰ – ۱٫۳۸۳۰ می تواند به ایجاد خروج قیمت برای کسب سود بیانجامد خصوصاً در شرایطی که در حال حاضر که قیمت این زوج ارز در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا در سطوح بین ۱٫۳۷ و ۱٫۳۸ و در روند خنثی قرار گرفته است.

این منطقه یعنی سطوح ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۳۰ عمدتاً به دلیل اقدام معامله گران به بستن پوزیشن های معاملاتی خرید برای حفظ سود بوده و با توجه به نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی آمریکا نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران به تسویه پوزیشن های خرید است مگر آنکه سطح مقاومت مهم و کلیدی ۱٫۳۸۵۰ شکسته شود که آن وقت خریداران جدیدی را وارد بازار خواهد کرد.

بنابراین برای امروز محدوده نزدیکی حمایت ۱٫۳۷۳۰ (نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته ) تا ۱٫۳۷۰۰ فرصتهای خرید جدیدی برای معامله گران و محدوده مقاومت ۱٫۳۸۰۰ ، ۱٫۳۸۲۰ الی ۱٫۳۸۳۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۸۵۰ فرصتهای مناسبی برای فروشندگان فراهم خواهد کرد و به باور ما به احتمال زیاد انتشار بیانیه فردا شب جلسه بانک مرکزی آمریکا  تاثیر زیادی بر روند حرکت یورو می گذارد و فردا شب بازار به انتظار اخبار ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران می ماند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

تغییر تمایلات ریسک پذیری بازار همچنان اصلی ترین عامل نوسانات قیمت این زوج ارز در بازار ارز است و در حال حاضر، مهمترین سوالی که در پیش روی بازار است آنکه: آیا روند افزایشی این زوج ارز پایدار خواهد ماند؟

به اعتقاد ما، این روند همچنان پایدار است و بر این باوریم که قیمت آن دومرتبه سطح ۱۰۳٫۹۲ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) را لمس کند. از این رو قیمت این زوج ارز همچنان در مسیر افزایشی قرار دارد اما وجود برخی از سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۳۰ و ۱۰۳٫۵۰ فعلا مانع از شروع حرکت شده است.  

هرچند که ما برگشت اخیر قیمت به زیر سطح ۱۰۳٫۰۰ را معلول اقدام سرمایه گران برای حفظ سود در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۳۰ الی ۱۰۳٫۵۰ می دانیم اما برای امروز درصدد خرید دوباره در محدوده ۱۰۲٫۷۰ الی منطقه ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۴۰ هستیم .

برای امروز حد سود خود را در منطقه ۱۰۳٫۳۰ تا ۱۰۳٫۵۰ در نظر گرفته ایم زیرا این منطقه همانطور که در بالا گفتیم بدلیل آنکه مقداری از پوزیشن های فروش چیده شده اند مانع از افزایش بیشتر قیمت می شود.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۴۱٫۰۰ – ۱۴۰٫۹۰ و سفارشات فروش در دو مرحله ۱۴۲٫۲۰ – ۱۴۲٫۳۰ بعدی در منطقه ۱۴۲٫۵۰ الی ۱۴۲٫۶۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز سفارشات خرید امروز در محدوده ۰٫۸۹۱۰ الی ۰٫۸۹۰۰ با حد استاپ زیر سطح ۰٫۸۹۰۰ و سفارشان فروش در منطقه ۰٫۸۹۷۰ الی ۰٫۹۰۰۰ با حد استاپ بالای ۰٫۹۰۱۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس سفارشات خرید در محدود ۰٫۸۸۵۰ ، ۰٫۸۸۴۰ ، ۰٫۸۸۳۰ الی ۰٫۸۸۲۵ و سفارشات فروش در منطقه ۰٫۸۹۰۰ – ۰٫۸۹۱۰ الی منطقه ۰٫۸۹۲۰ و ۰٫۸۹۳۰ امروز فرصت خوبی را برای خرید و فروش معامله گران ایجاد خواهد کرد.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۰۵۶۰ ، ۱٫۰۵۵۰ تا ۱٫۰۵۳۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۰۶۰۰ و ۱٫۰۶۱۰ الی ۱٫۰۶۲۰ قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن