تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت این زوج ارز همچنان در روندی خنثی بین ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۸۰۰ به حرکت خود ادامه می دهد و معامله گران به انتظار اعلام نتیجه نشست امروز جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) هستند. به باور ما اعلام تصمیم نرخ بهره و سیاستهای پولی FOMC قطعاً امشب بر سرنوشت حرکت زوج یورو – دلار تاثیرگذار خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که بانک فدرال آمریکا در تصمیم امروز خود، علیرغم بهبود آمارهای اقتصادی، به تثبیت سیاستهای انبساطی و برنامه خرید ماهیانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه بپردازد و به باور ما، بانک فدرال فعلاً موضع محتاطانه خود را حفظ خواهد کرد و با توجه به پایین بودن آمارهای تورمی، احتمالاً تغییری در سیاستهای فعلی خود اعمال نکند.

لحن بیانیه اعلام نرخ بهره نیز احتمال چندان قوی نخواهد بود و ارزیابی بانک فدرال از چشم انداز رشد اقتصادی در کوتاه مدت نیز تغییر خواهد داشت.

اگر لحن بیانیه ضعیف و به اصطلاح ملایم (dovish) باشد، انتظار می رود که ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) تضعیف شود و یورو افزایش یابد زیرا بسیاری پیش بینی می کنند که بانک فدرال سیاستهای انبساطی و برنامه خرید اوراق قرضه خود را حفظ خواهد کرد و تنها ۳۰ درصد احتمال می دهند که برنامه خرید اوراق قرضه کاهش یابد و ۷۰ درصد نیز انتظار تثبیت برنامه خرید را دارند.

در این صورت، اگر چنین تصمیماتی اتخاذ شود و برنامه خرید اوراق قرضه تثبیت شود، می بایست به انتظار افزایش مجدد قیمت به سطح ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۳۰ الی ۱٫۳۸۴۰ باشیم. سد مقاومت نیز در منطقه ۱٫۳۸۵۰ قرار دارد.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که اندیکاتور خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال خرید صادر کرده انده اند و احتمال شکست سطح ۱٫۳۸۱۱ ( بالاترین سطح هفته گذشته) همچنان وجود دارد که در این صورت هدف ۱٫۳۸۳۳ (بالاترین سطح ۲۵ اکتبر) را نمایان می سازد.

تا قبل از خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران نیز سفارشات خرید یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۵۰ ، ۱٫۳۷۳۰ ، ۱٫۳۷۲۰ الی ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند که ما پیشنهاد می کنیم همانند روزهای گذشته در نزدیکی منطقه ۱٫۳۸۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نمائید زیرا سفارشات فروش به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۸۰۰ و منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۳۰ الی ۱٫۳۸۴۰ قرار دارند. برای امروز شکست سطح ۱٫۳۸۱۱ زمینه را برای افزایش به سوی منطقه ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ الی ۱٫۳۸۵۰ فراهم می سازد.

سطح حمایت نیز ۱٫۳۷۴۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) ، ۱٫۳۷۲۳ ( پایین ترین سطح روز ۱۷ دسامبر) و ۱٫۳۷۱۶ ( خط تنکان سن) و ۱٫۳۷۰۹ الی ۱٫۳۷۰۰ تشکیل شده اند. خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی اصلاحی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۱۱ نیز بر روی نرخ ۱٫۳۶۸۹ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

استراتژی معاملاتی ما در مورد این زوج طی ۲۴ ساعت گذشته بخوبی عمل کرد و همانطور که روز گذشته گفتیم با حرکت اصلاحی و نزولی قیمت به منطقه ۱۰۲٫۵۰ فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید در نرخ ۱۰۲٫۵۰ شکل گرفت.

یکی از دلایلی که به باور ما احتمال صعود قیمت این زوج ارز به سوی سطح ۱۰۳٫۹۲ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) زیاد است آنکه، در این مسیر سفارشات خرید بسیاری وجود دارد که از جمله می توان به منطقه ۱۰۲٫۵۰ ، ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۲۰ اشاره کرد.

البته برای امروز با توجه به استحکام سطح مقاومت ۱۰۳٫۳۰، پیش از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا ترجیح می دهیم که در نزدیکی این منطقه از پوزیشن های خرید خارج شویم، از نظر تکنیکال و بررسی سفارشات خرید، منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۵۰ تا ۱۰۲٫۲۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با قرار دادن دستور استاپ در پایین ۱۰۲٫۰۰ و حد سود در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۳۰ است.

در سایر تحولات برای امروز البته تا قبل از خبر امشب در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران، سفارشات خرید زوج ارز یورو – ین ژاپن در منطقه ۱۴۱٫۳۰ الی ۱۴۱٫۰۰ سفارشات فروش به ترتیب در ۱۴۲٫۰۰ و ۱۴۲٫۳۰ تا ۱۴۲٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز سفارشات خرید امروز تا قبل از خبر امشب در منطقه ۰٫۸۸۷۰ ، ۰٫۸۸۶۵ تا ۰٫۸۸۵۰ و سفارشات فروش در منطقه ۰٫۸۹۴۰ تا ۰٫۸۹۵۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس نیز محدوده نزدیکی ۰٫۸۸۳۰ ، ۰٫۸۸۱۰ تا ۰٫۸۸۰۰ فرصت مناسبی برای خرید و محدوده ۰٫۸۹۰۰ ، ۰٫۸۹۱۰ الی ۰٫۸۹۳۰ محدوده مناسبی برای فروش است. در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا استراتژی امروز خرید در منطقه ۱۰۵٫۰ ، ۱٫۰۵۶۰ الی ۱٫۰۵۵۰ و فروش در منطقه ۱٫۰۶۳۰ ، ۱٫۰۶۴۵ الی ۱٫۰۶۵۰ می باشند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن