تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال بازار لندن

دیروز بار دیگر نوسانات صعودی شدیدی را برای قیمت نفت خام سبک آمریکا شاهد بودیم و بالاخره قیمت توانست از سطح مقاومت ۹۸٫۸۰ دلار/بشکه عبور کند و خود را تا سطح ۹۹٫۴۶ بالا بکشاند.

 بنا به گفته معرف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت صعودی هستیم و با نگاهی به نمودار روزانه می توان شکسته شدن خط روند قیمت را مشاهد کرد که نشان دهنده قدرت و انرژی خریداران است.

البته دیروز هر چند پس از لمس سطح ۹۹٫۴۶ شاهد برگشت و اصلاح قیمت بودیم اما تثبیت قیمت نفت خام سبک آمریکا در بالای سطح ۹۸٫۳۵ خود گواه سیر صعودی قیمت برای رسیدن به سطح  ۱۰۰٫۳۸ می باشد که این سطح همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است و تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۹۸٫۳۵ قرار دارد، این سطح پتانسیل ورود خریداران را دارد.

با توجه به اینکه پیش بینی می شود جریان ریسک پذیری با افزایش همراه باشد در نتیجه این موضوع به تقویت نفت کمک می کند و همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع خریداران نفت است. امری که معامله گران را به خرید بیشتر ترغیب خواهد کرد.

بنابراین باید منتظر واکنشهای تکنیکی بازار بود، در قیمت نفت خام سبک آمریکا که روز گذشته را در بالای سطح مقاومت ۹۸٫۳۵ به پایان برد برای امروز با شکسته شدن سطح ۹۹٫۴۶ و تثبیت قیمت در بالای آن، احتمال صعود بیشتر نفت خام سبک آمریکا تا نرخ ۱۰۰٫۳۸ دلار/بشکه وجود خواهد داشت

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

همانطور که دیروز گفتیم نوسانات قیمت بازار جهانی نفت برنت عمدتاً تحت تاثیر اخبار روز چهارشنبه از بانک مرکزی آمریکا قرار دارد. از منظر تحلیل تکنیکال برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم حرکت کماکان در روندی خنثی بین سطوح ۱۱۰٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۱۶ دسامبر) و ۱۰۷٫۸۰ ( پایین تریین سطح روز گذشته) ادامه یابد تا یکی از این سطوح شکسته شود و جهت آن مشخص گردد.

توجه داشته باشید که کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۶٫۵۰ ( کمرین سطح ۲۰ نوامبر) به شرط عبور قیمت از سطح ۱۰۷٫۶۰ (پایین ترین سطح ۲۱ نوامبر) صورت خواهد گرفت و بدین جهت ممکن است، قیمت در یکی از سطوح ۱۰۷٫۶۰ یا ۱۰۶٫۵۰ سطح حمایت پیدا کند و از ادامه حرکت نزولی متوقف گردد که دیروز بدان اشاره کردیم.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۰ و تثبیت حداقل ۲ ساعت در بالای آن راه برای صعود نفت برنت به سوی سطح ۱۱۲ و ۱۱۲٫۹۴ ( بالاترین سطح روز ۳ دسامبر) فراهم می شود.

همانطور که دیروز اشاره شد سطح مقاومت اصلی در محدوده ۱۱۰٫۴۰ قرار دارد که به نظر می رسد پایدار باقی بماند و سطح حمایت مناسبی نیز در محدوده سطوح ۱۰۷٫۸۰ الی ۱۰۷٫۶۰ دلار/بشکه تشکیل شده است. در این شرایط باید منتظر ماند تا قیمت از وضعیت حرکت خنثی خارج شود و جهت خاصی را در پیش بگیرد. بنابراین منتظر می مانیم تا ببینیم کدامیک از این سطوح زودتر شکسته می شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت