تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده  

EurUsd : قیمت یورو مدتی است که در پایین منطقه ۱٫۲۹۰۰ تثبیت شده است و این نشانه روند کاهشی تا سطح ۱٫۲۷۴۰ ( پایین ترین حد ماه آوریل ) می باشد. از نحوه چینش سفارشهای امروز ، می توان متوجه شد که احتمالا قیمت یورو در مقابل دلار بالاتر از منطقه ۱٫۲۸۸۰ الی ۱٫۲۹۰۰ نمی آید و به احتمال زیاد کاهش قیمت یورو پس از آن محتمل است و سپس ۱٫۲۸۰۰ الی ۱٫۲۷۹۰ و ۱٫۲۷۸۰ دوباره با چالش روبرو خواهند شد.

نکته بسیار مهم این است که قبلا اکثر سفارشهای فروش یورو در محدوده نزدیکی ۱٫۲۹۳۰ الی ۱٫۲۹۵۰ قرار می گرفتند ولی الان از سفارشهای فروش امروز اینطور استنباط می شود که ظاهرا قیمت حدود ۱٫۲۸۸۰ و یا کمی بالای آن برای فروشندگان حرفه ایی غنیمت است و اگر این استنباط درست باشد و کمی عوامل بازار کمک کنند و با توجه به سیگنال نزولی صادر شده در اندیکاتور MACD بزودی می توان انتظار داشت که قیمت یورو به حدود زیر ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۷۸۰ کاهش یابد اما فعلا برای امروز توصیه ما این است که در منطقه نزدیکی ۱٫۲۸۰۰ الی ۱٫۲۷۹۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود.

در کل به باور ما تا زمانیکه قیمت یورو پایین سطح ۱٫۲۹۵۴ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ آوریل ) قرار دارد ، روند نزولی کماکان پایدار است و حتی ممکن است در میان مدت با عبور از سطح ۱٫۲۷۴۰ تا منطقه ۱٫۲۵ کاهش یابد. برای زوج UsdChf نیز نکته ایی که وجود دارد و برای حقیر نیز همچنان بسیار مهم است اینکه برای امروز سفارشهای خرید در دو مرحله ۰٫۹۶۶۰ و ۰٫۹۶۴۰ و بعدی در منطقه نزدیکی سطح ۰٫۹۶۰۰ چیده شده اند که به نظر من این سفارشها محتملا بزودی با هدف ۰٫۹۷۴۰ و ۰٫۹۷۶۰ سپس ۰٫۹۷۷۵ الی ۰٫۹۸۰۰ انجام خواهند گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy: در زوج دلار به ین ژاپن علیرغم سخنان امروز صبح وزیر دارایی ژاپن مبنی بر اینکه دولت این کشور از نرخ کنونی ین راضی است هر چند شاهد اصلاح و عقب نشینی این زوج ارز بودیم اما همچنان سفارشهای خرید بسیار زیادی در محدوده ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۲۰ الی ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند. هنوز روند کلی این زوج ارز در بازارهای جهانی ارز رو به افزایش است و هر کاهشی موقتی است. احتمالا محدوده ۱۰۲٫۲۰ تا ۱۰۲٫۰۰ حمایت مناسبی است، چرا که مرحله دوم سفارشهای خرید بین ۱۰۲٫۲۰ تا ۱۰۲٫۰۰ با حد سود در منطقه ۱۰۲٫۹۰ و ۱۰۳٫۰۰ الی ۱۰۳٫۲۰ تا ۱۰۳٫۳۰ و ۱۰۳٫۵۰ قرار دارند.

برای زوج یورو به ین ژاپن نیز سفارشهای خرید امروز همچنان در محدوده بین ۱۳۱٫۶۰ و ۱۳۱٫۳۰ الی ۱۳۱٫۰۰ با حد سود در منطقه ۱۳۲٫۴۰ و ۱۳۲٫۵۰ چیده شده اند و بزودی می بایست در انتظار صعود این زوج ارز به سوی سطح ۱۳۳ باشیم. همانطور که قبلا نیز عرض کردم حتی در صورت شکست سطح ۱۳۱٫۰۰ تراکم سفارشهای خرید بسیار زیادی در منطقه ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۰٫۶۰ برای این زوج ارز به چشم می خورد.

GbpUsd : روند نزولی پوند همچنان ادامه دارد و هم اکنون قیمت در آستانه عبور از سطح حمایت ۱٫۵۱۶۰ قرار گرفته است. امتداد این سقوط موجب فرود بیشتر پوند تا نرخهای ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۱۲۸ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۸۳۲ به ۱٫۵۶۰۷) و حتی ۱٫۵۱۰۰ خواهد شد مخصوصا اینکه در حال حاضر شاخص ایندکس دلار به بالاترین نرخهای ۳ ساله گذشته صعود کرده است که همین موجب فشارهای نزولی پوند خواهد شد.

از نوع سفارشهای داخل سیستم معاملات جهانی ارزی مشخص است که سفارشات فروش امروز پوند در منطقه نزدیکی ۱٫۵۲۲۰ (فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۵۳۲۳ به ۱٫۵۱۵۸) و ۱٫۵۲۴۰ الی ۱٫۵۲۵۰ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) با حد سود ۱٫۵۱۶۰ و ۱٫۵۱۵۰ الی ۱٫۵۱۲۸ چیده شده اند. امروز اخبار چندانی در بازار ارز منتشر نمی شود و از این رو، عمده توجه بازار به صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس و سخنرانی بن برنانکی ( ریس بانک مرکزی آمریکا )  در روز چهارشنبه معطوف خواهد بود. 

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند

AudUsd , UsdCad : در زوج دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا همانطور که انتظار داشتم قیمت این زوج ارز در بازارهای جهانی از روندی رو به پایین برخوردار بوده است و برای روزها و هفته های آینده هدف ۰٫۹۵۸۱ ( پایین ترین حد ژوئن ۲۰۱۲) را مشخص می سازد. 

برای امروز اعتقاد داریم که محدوده نزدیکی ۰٫۹۷۹۰ و ۰٫۹۸۰۰ و حتی منطقه بین ۰٫۹۸۲۵ الی ۰٫۹۸۳۰ مقاومت خوبی برای جلوگیری از اصلاح است و تا آنجا که متوجه شده ام بیشتر سفارشهای فروش نیز در این محدوده قرار دارند و بهتر است برای امروز این سفارشهای فروش را در منطقه ۰٫۹۷۲۰ و ۰٫۹۷۰۰ تسویه نمایم.

برای زوج UsdCad نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱٫۰۲۵۰ و ۱٫۰۲۴۰ چیده شده است و پیشنهاد می کنیم که این سفارشات خرید نیز در منطقه ۱٫۰۳۰۰ و ۱٫۰۳۲۰ یا در منطقه ۱٫۰۳۴۰ الی ۱٫۰۳۵۰ تسویه شوند.  از این رو، برای امروز رسیدن این زوج ارز به منطقه ۱٫۰۲۵۰ و ۱٫۰۲۴۰ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های خرید با هدفهای بالای ۱٫۰۳ فراهم خواهد آورد.