تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که گفتیم تصمیم روز چهارشنبه بانک فدرال رزرو آمریکا در کاهش خرید اوراق قرضه خود موجب نوسانات بازار بورس فلزات لندن گردید و قیمت جهانی مس را همچنان در زیر سطح ۷۳۰۰ دلار/تن قرار داده است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال چشم انداز حرکت قیمت جهانی مس بسیار شبیه این چند روز گذشته است که بدان اشاره کردیم. با شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱۰۷٫۵۲ دلار/تن قیمت تا نرخهای بالای ۷۳۰۰ پیش رفت و هر چند پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا شاهد برگشت به زیر سطح ۷۳۰۰ بودیم اما اکنون تلاش دارد خود را در اطراف سطح ۷۳۰۰ به تثبیت برساند.

همانگونه که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار داشت که با تثبیت قیمت جهانی مس در بالای این سطح فعلا خریداران کنترل اصلی را در اختیار دارند مگر آنکه به زیر سطح حمایت ۷۱۰۷٫۵۲ برسد که آن وقت می بایست در سناریوی فوق تجدید نظر کرد.

بنباراین همچنان بر این باورم که روند افزایشی قیمت جهانی مس تا زمانیکه قیمت در بالای سطح ۷۱۰۷٫۵۲ دلار/تن قرار دارد، ادامه خواهد یافت. با این حال با توجه به فشارهای نزولی در بازار فلزات فرصت هایی برای حرکت اصلاحی نیز وجود خواهد داشت که نباید دست کم گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

تحلیل روز گذشته قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان معتبر است و برغم انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه مورد توجه بازارها قرار گرفت اما همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید هنوز حرکت  قیمت آلومینیم در روندی بسیار خنثی و باریک ادامه دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در روند خنثی مابین نرخهای ۱۷۳۲ و ۱۷۷۳ دلار/تن قرار دارد اما این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که بزودی شاهد حرکت شدید قیمت و شکسته شدن این حرکت خنثی باشیم که آن وقت برای مدتی شاهد جهت دار بودن قیمت خواهیم بود.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایتی در نرخ ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تشکیل شده و شکسته شدن آن می تواند راه را برای کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا نرخ ۱۶۹۱٫۳ دلار/تن فراهم نمائید که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم