تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که روز گذشته گفته شد این زوج ارز پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا با شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۳۷۰۰ از سطح حمایت مهم ۱٫۳۶۸۹ که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به  ۱٫۳۸۱۱ واقع شده بود نیز عبور کرد و دیروز نیز بعد از عبور از سطح ۱٫۳۶۵۰ تا سطح ۱٫۳۶۳۰ فرود آمد.  

انتشار بیانیه روز چهارشنبه کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال آمریکا (موسوم به FOMC) موجب شده است تا یورو همچنان تحت فشارهای نزولی قرار گیرد زیرا این احتمال قوّت گرفت که سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا کمتر خواهد شد و تغییرات مشخصی در مواضع فعلی بانک مرکزی آمریکا ایجاد شده است.

در حقیقت خبری که موجب شروع فشارهای نزولی شدید بر یورو گردید، مواضع جدید بانک فدرال بود که در بیانیه روز چهارشنبه در خصوص کاهش خرید اوراق قرضه مشخص گردید و چنین برداشت می شود که FOMC درصدد کاهش محرکهای پولی بیشتری است و از آنجایی که نرخ بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده رو به افزایش گذاشته است تقاضا برای خرید ایندکس دلار آمریکا نیز بیشتر شد و هم اکنون شاخص جهانی ایندکس دلار به بالاترین نرخهای ۲ هفته گذشته رسیده است که این تحولات به تضعیف یورو می انجامد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در حال حاضر، سطح ۱٫۳۶۳۰ حمایت این زوج است و اگر این سطح نیز شکسته شود، هدف بعدی کاهش قیمت یورو در مقابل دلار تا نرخهای ۱٫۳۶۲۰ (پایین ترین نرخهای ۶ دسامبر) و ۱٫۳۶۱۴ (بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۱۲) الی ۱٫۳۶۰۰ خواهد بود. خط کیجون سن نیز همانطور که در نمودار زیر می بینید در حدود سطح ۱٫۳۶۰۶ قرار گرفته است.

سطوح مقاومت یورو نیز برای معاملات امروز به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۶۷۰ ، ۱٫۳۶۸۰ ، ۱٫۳۶۹۴ ( بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر) ۱٫۳۷۳۱ ( خط تنکان سن) و ۱٫۳۷۳۸ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) تشکیل شده اند که برای امروز در هر کدامیک از این سطوح سفارشات فروش چیده شده اند.

بنابراین در نمودار روزانه با توجه به نفوذ قیمت یورو به زیر خط میانگین متحرک ۱۰ روزه الگوی کاهشی تشکیل شده که در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۳۶۳۰ احتمال کاهش بیشتر یورو تا محدوده ۱٫۳۶۱۴ و ۱٫۳۶۰۰ فراهم خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز تحلیل دیروز همچنان معتبر است و همانطور که گفتیم حرکت افزایشی کماکان ادامه دارد و چنانکه در تحلیلهای قبلی سایت به طور مفصل  نیز گفته شد، تشکیل الگوی صعودی در نمودار روزانه، نشان دهنده استمرار حرکت صعودی و تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۰۴٫۰۰ و ۱۰۴٫۲۰ است.

اکنون به نظر می رسد با ظهور نشانه های صعودی پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا، قیمت در میان مدت به سطوح بالا و به سوی هدفهای ۱۰۵٫۰۰ و ۱۰۵٫۴۹ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۴٫۱۴ به ۷۵٫۳۱) حرکت خواهد کرد.

انتظار داریم برای امروز محدوده ۱۰۴٫۲۰ ، ۱۰۴٫۰۰  الی ۱۰۳٫۸۰ به عنوان سطوح حمایت پایدار بمانند که اتفاقا اکثر سفارشات خرید در این منطقه چیده شده اند و حرکت صعودی بعدی چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۱۰۴٫۵۰ عبور کند، تا نرخهای ۱۰۴٫۸۰ و ۱۰۵٫۰۰ ادامه می یابد که دیروز بدان اشاره کردیم.

بنابراین برای این زوج ارز با توجه به افزایش معاملات انتقالی (کری ترید) و جریان ریسک پذیری و پوزیشن های معاملاتی خرید، کماکان در انتظار ادامه حرکت افزایشی هستیم .

تمایلات ریسک پذیری بازار پس از اعلام بیانیه بانک مرکزی آمریکا، همچنان رو به تقویت است و پیش بینی می شود خریداران در نرخهای منطقه نزدیکی ۱۰۴٫۲۰ و ۱۰۴٫۰۰ الی حدود منطقه ۱۰۳٫۸۰ بار دیگر وارد پوزیشن های خرید شوند و اکنون فضا برای ادامه تقویت زوج ارز دلار- ین ژاپن مهیا است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن